آفتاب
نهاوندیان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

موفقیت امروز حاصل مقاومت قهرمانانه است/ خدعه های مسیر مذاکرات

موفقیت امروز حاصل مقاومت قهرمانانه است/ خدعه های مسیر مذاکرات

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته ای لوزان گفتمان ملت ایران پیروز شد، گفت: موفقیت امروز حاصل مقاومت قهرمانانه و نرمش قهرمانانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: امروز در نماز جمعه های سراسر کشور مردم نمازگزار بابت دو رحمت الهی شکر می کنند، اول بارندگی های اخیر که برخی نگرانی ها را برطرف کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: شکر دوم بر توفیق مذاکره کنندگان در حراست از عزت و پیشرفت ملت است. راه بلندی که ملت در استواری و ایستادگی بر حقوق حقه خود پیمود، امروز به مرحله ای رسیده که بداندیشان دیگر نمی توانند برخی سخنان را که در طول ۱۳ سال گذشته مطرح می کردند، بزنند.

وی با بیان اینکه هنوز راه بلندی در پیش داریم، گفت: به مرحله ای رسیده ایم که دیگر کسی از اینکه ایران غنی سازی نداشته باشد حرف نمی زند. کسی از اینکه ایران حق ندارد چرخه کامل سوخت هسته ای داشته باشد سخن نمی گوید و دیگر کسی جرات تحقیر توانایی های علمی و فناوری دانشمندان ما را ندارد.

نهاوندیان ادامه داد: دیگر کسی با زبان تحریم با ملت ایران سخن نمی گوید و دیگر طرف مقابل به جای تحریم از همکاری بین المللی و به جای تهدید به تکریم ملت ایران زبان گشوده است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه در این مرحله گفتمان ملت ایران پیروز شده است، گفت: موفقیت امروز حاصل مقاومت قهرمانانه و نرمش قهرمانانه است.

وی ادامه داد: قهرمانی در اقتصاد مقاومتی و قهرمانی در زبان دیپلماسی زمینه ساز این موفقیت شد.

نهاوندیان افزود: امروز ملت ایران با دنیا به صورت متین و منطقی صحبت کرده و اعلام کرده است که به دنبال نتیجه برد- برد برای همه هستیم و از حقوق خود عقب نمی نشینیم و برای رفع نگرانی های غرب آمادگی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در تشریح پافشاری تیم مذاکره کننده بر حفظ حقوق هسته ای، گفت: در بیانیه لوزان طرف مقابل به مرحله پذیرش صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای رسیده و همه تاسیسات هسته ای ایران در نطنز، اراک و فردو را پذیرفته است.

وی تاکید کرد: فعالیت های غنی سازی در نطنز، آب سنگین در رآکتور اراک و تحقیق فیزیک هسته ای در فردو مورد اذعان طرف مقابل قرار گرفته است.

نهاوندیان با بیان اینکه این بیانیه فعلا چارچوب مفهومی است، گفت: چارچوب مفهومی به این معناست که دیگر کسی از تعطیلی نطنز و فعالیت های غنی سازی نمی تواند سخن بگوید، دیگر کسی به دانشمندان هسته ای این ملت فرمان ایست در اندیشه و تحقیق نمی تواند بدهد، دیگر کسی نمی تواند در صلح آمیز برنامه هسته ای ایران تردید کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: در زمانی که رهبران برخی از کشورها سخن از روی میز بودن گزینه ها می زدند، صحبت از فتوای رهبری انقلاب به عنوان اصلی ترین سند پایبندی این ملت به موازین اخلاقی مبنا قرار گرفت.  

وی، عنایت خداوند و پشتیبانی ملت را زمینه ساز دستیابی به این مرحله خواند و گفت:در صحنه عمل برخلاف توطئه دشمنان به جای اینکه اقتصاد ما پیام ضعف، تلاطم، نوسان های پرشتاب به بیرون بدهد تا آنها به افزایش تحریم ها طمع کنند، با همت ملت توانستیم ثبات، آرامش و مهار تورم را در بازار به نمایش بگذاریم.

نهاوندیان ادامه داد: در سال ۹۳ دسیسه های دشمنان با کاهش قیمت نفت فشار مضاعفی را ایجاد کرد اما باز هم اقتصاد ایران با ثبات و آرامش راه خود را ادامه داد و گام های بلند به سمت رونق اقتصادی برداشته شد که در سال ۹۴ نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: علی رغم کاهش قیمت نفت و ادامه تحریم ها توانستیم بودجه ۹۴ را با اتکای کمتر به درآمدهای نفتی ببندیم که نشان از توفیق در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: تجلی اقتدار معنوی نظام در منطقه و حضور موثر و تعیین کننده آرمان های ملت ایران در منطقه، طرف مقابل را به این نتیجه رساند که مسیر تحریم ادامه یافتنی نیست.  

نهاوندیان تصریح کرد: آنچه در این بیانیه برای طرف غربی مورد توجه بود در واقع تحصیل حاصل بود زیرا ایران از ابتدا نیز به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبود و آنچه طرف غربی از این مذاکرات به دست آورد در واقع دستیابی به این باور بود که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

وی نگه داشتن چرخه کامل هسته ای را برد ملت ایران خواند و گفت: باز کردن فضای اقتصادی برای پیشرفت برد ملت است و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی این است که ایران در حوزه صادرات بدون مانع رقابت کند. برداشته شدن مانع از سر راه تولید، صادرات، اشتغال برد ملت ایران است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: خاتمه یافتن تحریم ها یکی از اصلی ترین نکات این قطعنامه است. تحریم های آمریکا، اروپا و شورای امنیت برداشته خواهد شد و اینها دستاوردهایی است که در کنار احقاق حقوق هسته ای به دست آمده است.

نهاوندیان اظهار داشت: باید بیدار و هوشیار ماند، کسانی می خواهند خدعه کنند و نگذارند این مسیر ادامه یابد.  

وی در تشریح خدعه های دشمنان گفت: از جمله این خدعه ها این است که می خواهند در مسیر مذاکرات هسته ای که موضوع امنیت ملی است، در صفوف ملت شکاف و تشتت ایجاد کنند.

نهاوندیان تاکید کرد: ملت ایران منسجم و یکپارچه است و از مسیری که مقام معظم رهبری در مذاکرات ترسیم کرده اند، حمایت می کند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در پایان گفت: این بیانیه فقط چارچوب مفهومی است و موجب خشم صهیونیست ها شده است، دوستان ملت از این توفیق خوشحال و دشمنان ناراحت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N778635

وبگردی