آفتاب

مناظره انتخاباتی انگلیس با حضور 7 کاندیدا برگزار شد

مناظره انتخاباتی انگلیس با حضور 7 کاندیدا برگزار شد

در جریان تنها مناظره تلویزیونی مربوط به انتخابات سراسری انگلیس دیوید کامرون و رقیب انتخاباتی وی اد میلیبند تلاش کردند تا ضمن انتقاد از یکدیگر برنامه‌های خود را تبلیغ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وال‌ استریت ژورنال، در حالی که رقابت انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات سراسری انگلیس بسیار نزدیک بوده و بسیاری از رای‌دهندگان هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند، دیوید کامرون، نخست وزیر فعلی انگلیس و اد میلیبند، رهبر حزب کارگر که اصلی‌ترین رقیب وی است تلاش کردند تا در مناظره زنده تلویزیونی که روز پنج‌شنبه با حضور کاندیداهای هفت حزب برگزار شد، مردم این کشور را در خصوص این‌ که بهترین فرد برای رهبری کشورشان هستند، متقاعد کنند.

در این مناظره که در پاره‌ای از اوقات متشنج شد، کامرون تلاش کرد تا از سوابق دولت خود در زمینه‌ی اقتصاد دفاع کند در حالی که میلیبند نیز تلاش داشت رای‌دهندگان را در خصوص این که بهترین فرد برای نخست‌وزیری است، متقاعد کند.

این نخستین‌بار بود که هفت حزب در مناظره انتخاباتی انگلیس حضور پیدا کردند و این نشان‌دهنده چند شاخه شدن دورنمای اقتصاد و پایان تسلط دو حزب اصلی محافظه‌کار و کارگر در سیاست انگلیس است.

نظرسنجی‌هایی که پس از این مناظره انجام شده است نشان داده‌اند که دیدگاه‌های مختلفی درباره‌ی این‌که چه کسی پیروز این مناظره است وجود دارد.

از نظر بسیاری از مفسران نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که سال گذشته میلادی یک همه پرسی نافرجام برای جدایی اسکاتلند در انگلیس برگزار کرد، عملکرد قدرتمندی در این مناظره داشته است.

این حزب اکنون با افزایش محبوبیت زیادی مواجه شده و احتمالا در پارلمان آینده سومین حزب بزرگ خواهد بود و این باعث می‌شود که حزب ملی اسکاتلند به یک مهره مهم به منظور آنکه دو حزب اصلی اکثریت را به دست آورند تبدیل شود.

جدید‌ترین نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند دو حزب کارگر و محافظه‌کار رقابتی برابر دارند و احتمالا هیچ یک از این دو حزب نخواهند توانست اکثریت را در انتخابات سراسری به دست آورد و این به معنی آن است که آنها نیازمند تشکیل ائتلاف یا یک دولت اقلیت با حمایت یک یا تعداد بیشتری از احزاب کوچک‌تر خواهند بود.

در جریان مناظره دو ساعته روز پنج‌شنبه کاندیداهای انتخاباتی به مسائل مهمی نظیر اقتصاد، خدمات بهداشت و درمان ملی و مهاجرت پرداختند.

دیوید کامرون در این مناظره مدعی شد که حزب وی قادر به مدیریت اقتصاد بوده و تلاش کرد تا دیگر احزاب را ضعیف‌تر نشان دهد و در عین حال اد میلیبند نیز مدعی شد که حزب وی محبوب خانواده‌های طبقه کارگر بوده و مقصر فروپاشی اقتصاد انگلیس نبوده است.

انتهای پیام

کد N778462

وبگردی