آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

دستاوردهای محیط زیستی دولت در سال 93 از زبان ابتکار

دستاوردهای محیط زیستی دولت در سال 93 از زبان ابتکار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت مصمم است برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در تهران و کلان شهرها را ادامه دهد.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به برنامه‌هایی که دولت در سال 93 در حوزه محیط زیست تصویب کرده است، گفت: لایحه هوای پاک، سیاست‌های ارتقای استفاده سوخت خودروها و حمل و نقل عمومی و همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقداماتی بود که از جمله دستاوردهای دولت در سال 93 در حوزه محیط زیست به حساب می آیند و همه این موارد باعث بهبود کیفیت هوا در تهران و شهرهای بزرگ شد، در نتیجه هوای بهتری را تجربه کردیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

در حوزه محیط زیست دولت اراده خود را به نمایش گذاشت

ابتکار با بیان اینکه مشارکت مردم بخش مهمی در حوزه محیط زیست است، خاطر نشان کرد: در حوزه محیط زیست دولت اراده خود را به نمایش گذاشت و تصمیمات دولت باعث بهبود شرایط هوای تهران و شهرهای بزرگ شد. بنابراین در حال حاضرمشارکت مردم مسئله کلیدی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه صنایع مکلف به رعایت استانداردهای روز هستند، تصریح کرد: مردم با استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروی شخصی، معاینه فنی به موقع خودروی خود و تنظیم موتور و همچنین استفاده صحیح از انرژی در مصارف خانگی می‌توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

انتهای پیام

کد N778347

وبگردی