آفتاب

پایان گروگانگیری در یک دانشگاه کنیا با 147 کشته

پایان گروگانگیری در یک دانشگاه کنیا با 147 کشته

گروگانگیری افراد مسلح وابسته به گروه شبه‌نظامی الشباب در دانشگاهی در شهر "گاریسا" کنیا با کشته شدن دست کم 147 تن به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز گذشته افراد مسلح وابسته به گروه الشباب به دانشگاهی در شهر گاریسا در کنیا حمله کرده و دست به گروگانگیری زدند. این حمله حدودا 15 ساعت پس از آنکه این افراد مسلح گروگانگیری را آغاز کردند، به پایان رسید و براساس گزارش‌ها افراد مسلح در جریان این گروگانگیری چندین دانشجو را گروگان گرفتند.

در همین حال وزیر کشور کنیا اعلام کرد: اوایل صبح روز پنج‌شنبه چهار فرد مسلح که کمربند‌های انفجاری به خود بسته بودند، این حمله را آغاز کردند. به گفته وی این عملیات با موفقیت به پایان رسید و هر چهار تروریست کشته شدند.

همچنین "جوزف بوینت" رییس پلیس کنیا اعلام کرد: عاملان این حمله هنگام ورود به این پردیس دانشگاهی با شلیک کورکورانه راه خود را باز کردند. پس از آغاز این حمله نیروهای پلیس و ارتش کنیا پردیس دانشگاهی را محاصره کردند و به تبادل آتش پرداختند اما افراد مسلح تا چندین ساعت توانستند حملات آنها را دفع کنند.

به گفته یک نهاد مقابله با بلایای ملی در کنیا دست کم 79 تن در این حادثه مجروح و تعداد زیادی از گروگان‌ها نیز با تجهیزات هوایی به نایروبی منتقل شدند.

گروه تروریستی الشباب در سال 2013 حمله مرگباری را علیه یک مرکز خرید در شهر نایروبی انجام داد.

آمریکا گروگانگیری دانشگاه شهر گاریسا را محکوم کرده و پیشنهاد کمک به کنیا برای مبارزه الشباب را داد. مقامات کنیا جایزه 215 هزار دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری فردی به نام "محمد محمود" به عنوان یکی از متهمان تحت تعقیب این حمله شود تعیین کرده‌اند.

رییس پلیس کنیا همچنین تاکید کرد: در چهار منطقه در نزدیکی مرز این کشور در سومالی مقررات منع آمد و شد اعمال شد.

انتهای پیام

کد N778346

وبگردی