آفتاب

لاوروف: شورای امنیت موضع مناسب و اصولی در قبال بحران یمن اتخاذ کند

لاوروف: شورای امنیت موضع مناسب و اصولی در قبال بحران یمن اتخاذ کند

وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که شورای امنیت باید موضع مناسب و اصولی را در خصوص حل بحران یمن و پایان‌دادن به خشونت‌ها در این کشور اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرنگاران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: شورای امنیت باید موضع مناسب و اصولی را نسبت به بحران یمن اتخاذ کند تا خشونت‌ها و درگیری‌ها در این کشور پایان یابد و این شورا نباید از هیچ کدام از طرف‌های درگیر جانبداری کند.

وی افزود: برخی از کشور‌ها پیش‌نویس قطعنامه را در زمینه‌ بحران یمن به شورای امنیت ارائه کرده‌اند اما متاسفانه این پیش‌نویس پس از وقوع درگیری‌های خشونت‌بار و به دنبال آغاز عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان انجام شد. ما ترجیح می‌دادیم که پیش از این اقدام نظامی اقداماتی در شورای امنیت برای حل بحران یمن صورت بگیرد.

لاوروف خاطر نشان کرد: تلاش‌هایی برای تصویب این پیش‌نویس در شورای امنیت صورت گرفته و هدف آن درخواست از حوثی‌ها و ائتلاف عربی برای آتش‌بس در یمن است. همچنین ما تلاش می‌کنیم تمامی طرف‌های درگیر از جمله رییس جمهور یمن، حوثی‌ها و دیگر طرف‌های سیاسی بر سر میز مذاکرات بنشینند. ما امیدواریم این پیش‌نویس در شورای امنیت تصویب شود.

در همین راستا وزارت خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که بحران یمن تنها از طریق سیاسی حل می‌شود و مسکو همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به درگیری‌ها و مذاکرات فراگیر در یمن ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: طرف‌های درگیر در یمن دیر یا زود مجبور هستند بر سر میز مذاکرات بنشینند تا بتوانند به بحران کشور پایان دهند.

انتهای پیام

کد N778334

وبگردی