آفتاب

آمریکا و ژاپن به دنبال افزایش همکاری نظامی

آمریکا و ژاپن به دنبال افزایش همکاری نظامی

دو مقام بلندپایه دفاعی آمریکا و ژاپن نسبت به افزایش اختیارات نیروی دریایی ژاپن به منظور ایفای نقش فعال‌تر در اقیانوس آرام و افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور ابراز امیدواری کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آشوشیتدپرس، دریادار رابرت توماس، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با دریادار ایچی فونادا، یکی از مقامات بلندپایه نیروی دریایی ژاپن گفت که انتظار دارد خط مشی‌های دفاعی جدید ژاپن که قرار است در پارلمان این کشور تصویب شود، باعث توسعه همکاری نیروی دریایی آمریکا و ژاپن در اقیانوس‌های آرام و هند و همچنین تسهیل اجرای رزمایش‌های چند جانبه در منطقه شود.

ژاپن مشغول استقرار یک واحد آبی-خاکی مشابه تفنگ‌داران دریایی آمریکا به منظور پاسخ به هرگونه تجاوز به یک سلسله جزایر در دریای جنوبی است و همچنین قصد دارد ارتش خود را به جنگنده‌های F-35 و پهپادهای گلوبال‌هاوک مجهز کند.

دریادار توماس به خبرنگاران گفت: ژاپنی‌ها دارای ظرفیت و قابلیت کافی در آب‌های بین‌المللی و حریم هوایی بین‌المللی در هر نقطه از جهان هستند و این نکته مهمی است.

تصمیمات مربوط به پیمان دفاعی جمعی که قرار است در ژاپن گرفته شود به نیروی دریایی ژاپن اجازه خواهند داد با تعداد زیادی شرکای بین‌المللی و نه فقط آمریکا به شکل منعطف تعامل داشته باشند.

دریادار فونادا نیز ابراز امیدواری کرد: با تصویب خط مش‌های جدید دفاعی ژاپن فرآیند همکاری میان نظامیان آمریکا و ژاپن ارتقا پیدا کند.

وی همچنین نسبت به افزایش اقدامات ارتش چین در سال‌های اخیر در منطقه ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N778094

وبگردی