آفتاب
وزیر بهداشت خبر داد

طرحهای جهادی وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی برای نقاط محروم و مرزی

طرحهای جهادی وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی برای نقاط محروم و مرزی

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از طرح‌های جهادی در خرمشهر گفت: امروز در مناطق محروم و حاشیه شهرهای خرمشهر حضور داشتیم و از نزدیک در جریان حرکت جهادی دانشجویان قرار گرفته و از زحمات آن‌ها تشکر کردیم.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر سیدحسن هاشمی در این بازدید که روز چهارشنبه انجام شد، نقش مشارکت مردم را در این حرکت‌های جهادی نقشی موثر دانست و عنوان کرد: اعتقاد دارم که در بهداشت باید از نقش مشارکت مردمی و موسسات مردم ‌نهاد استقبال کرد تا بتوان مناطق محروم را بیشتر معرفی و خدمات‌رسانی کرد.

وی بر لزوم فضاسازی برای ادامه حرکات جهادی تاکید کرد و گفت: باید غیر از فراهم‌سازی رفت و آمد امکاناتی را نیز برای شرکت‌کنندگان در طرح‌های جهادی فراهم ساخت تا با انجام این اقدامات، نوعی فضاسازی مثبت انجام شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: همت و اراده این افراد در شکل‌گیری این طرح‌ها نقشی کلیدی دارد و همین افراد باید به فراخور تخصص خود در تشکیل گروه در قالب NGO و گروهای جهادی کوشا باشند.

هاشمی پیوستن افراد با تخصص‌های مختلف را به این گروه‌های جهادی مفید دانست و تصریح کرد: برای فرزندان شهرنشین، آپارتمان‌نشینی نوعی تهدید است و تجربه حضور در این فضا‌ها می‌تواند حرکتی موثر باشد که امیدواریم دوباره به همت این جوانان، جهادسازندگی جدیدی پایه‌گذاری شود.

وی حرکت جهادی در خرمشهر را عالی ارزیابی و تکثیر این حرکت‌ها در دانشگاه‌های بیشتر در سراسر کشور را خواستار شد و افزود: طرح‌های جهادی دارای نقشی فرهنگی است چرا که برای این افراد قرار گرفتن در این فضا در راستای خودسازی سودمند است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر اینکه این حرکات باید حالتی کمک‌کننده داشته باشد، اظهار کرد: طرح‌های جهادی در قالب خدمات درمانی بیشتر حالت مُسکن دارد و باید زیرساخت‌ها را به نحوی ارتقا ببخشیم که حضور این عزیزان بیشتر نقشی کمک‌کننده داشته باشد.

وی اضافه کرد: اما در خرمشهر نقش این افراد، محوری است و این افراد که در این محل اجتماع کرده‌اند سال‌هاست که خدماتی دریافت نکرده‌اند و باید به نحوی عمل شود که نیاز به حضور خدماتی طرح‌های جهادی کمتر شده و حضور آن‌ها بیشتر جنبه فرهنگی داشته باشد و این در حالی است که اکنون در خرمشهر هر دو جنبه اعمال می‌شود.

هاشمی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در قالب طرح‌های جهادی در خرمشهر، از ایجاد تحول در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: امسال در حوزه دندانپزشکی در نقاط محروم و نقاط مرزی و شهرهای زیر 20 هزار نفر برای بهداشت و درمان برنامه داریم و به طور حتم بخشی از مشکلات کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات بسیار خرمشهر در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: مردم خرمشهر متاسفانه مطالبات به‌حق عمل نشده در حوزه بهداشت و درمان و سایر بخش‌های مختلف دارند و ما در حوزه خود موظف هستیم آن بخش از عقب افتادگی‌ها را که توان داریم، جبران کنیم.

وی در پایان بیان کرد: باید در تامین کمبودهای مختلف در بخش‌های بیمارستانی، ارتقای کیفیت خدمات، به‌کارگیری پزشک متخصص و تأمین تجهیزات تلاش بیشتری صورت گیرد و در بخش آب و فاضلاب نیز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به همت بین‌بخشی برای رفع این مشکلات وجود دارد.

انتهای پیام

کد N778057

وبگردی