آفتاب

آمریکا از بحران اوکراین علیه ارتش روسیه استفاده می‌کند

آمریکا از بحران اوکراین علیه ارتش روسیه استفاده می‌کند

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ارتش آمریکا در تلاش است تا با سوءاستفاده از شرایط اوکراین اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص ارتش و تکنولوژی نظامی روسیه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال بن هاجز، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا، در یک کنفرانس در ایالت آلاباما اعلام کرد: قطعا ما از این فرصت برای بررسی آنچه در کریمه و شرق اوکراین روی می‌دهد، استفاده می‌کنیم.

20 سیستم راداری در شرق اوکراین به کار گرفته شده که بخشی از بسته کمکی 118 میلیون دلاری آمریکا به کی‌یف است. هاجز در این باره گفت: عملکرد این رادار‌های ضد خمپاره سبک بهتر از آن است که تصور می‌کردیم. هیچ یک از ما تاکنون تحت حملات خمپاره‌ای عظیم روسیه که اوکراین آن را تجربه کرده نبوده‌ایم و ما از نحوه‌ پاسخ آنها به این حملات بسیار آموختیم.

در حالی که ناتو و آمریکا تاکید می‌کنند، روسیه در درگیری‌های یک ساله اوکراین فعالانه نقش داشته است، مسکو هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده است.

هاجز در ادامه تاکید کرد: واقعیت این‌ است که نشان دادن قدرت رزمی در بندر ریگا (در لتونی)، برمرهاون یا رامشتاین (در آلمان) نیاز به شبکه دارد و روس‌ها طی بحران اوکراین توانایی زیادی را در زمینه استفاده از ابزارهای الکترونیکی نشان دادند که استفاده از این شبکه‌ها را بسیار سخت اما نه غیرممکن می‌سازد؛ خصوصا اگر این شبکه‌ها از امنیت کافی برخوردار نباشند.

انتهای پیام

کد N778036

وبگردی