آفتاب
هفته بیست وچهارم لیگ برتر؛

نبرد چهار مدعی در آغاز سال ۹۴ / پرسپولیس قعرنشین را می‌برد؟

نبرد چهار مدعی در آغاز سال ۹۴ / پرسپولیس قعرنشین را می‌برد؟

مسابقه تیم های نفت و تراکتورسازی برای رسیدن به صدر و استقلال و فولاد جهت نزدیک شدن به این دو تیم، آغازگر رقابتهای فوتبال ایران در سال ۹۴ است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و چهارم از رقابتهای لیگ برتر که نخستین هفته از مسابقات فوتبالی باشگاهی ایران در سال ۹۴ است، فردا (جمعه - چهاردهم فروردین) با برگزاری چهار مسابقه در تهران، تبریز و اهواز آغاز می شود؛ مسابقاتی بسیار مهم و حساس که در همان هفته نخست سال جدید، حساسیت را در فوتبال ایران افزایش می‌دهد.

نخستین دیدار سال جدید بین دو تیم راه آهن و پرسپولیس برگزار می شود. گفتن از وضعیت پرنوسان پرسپولیس موضوع تازه‌ای نیست. آنها که امیدوار بودند حداقل در آسیا نتایج خوبی می‌گیرند، اما متاسفانه در آخرین دیدار خود در سال ۹۳ شکست سنگینی را مقابل حریف عربستانی تجربه کردند تا این سال تلخ را با ناکامی به پایان برسانند. البته آنها در آخرین دیدار سال گذشته، در ثانیه های پایانی پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان را با تساوی عوض کردند و حالا اگر مقابل راه آهن به نتیجه ای غیر از پیروزی برسند، شاید هفته جاری را با سقوط رده بدتر از نهم و نزدیک شدن بیشتر به قعر آغاز کنند. از سوی دیگر راه آهن هم با فرهاد کاظمی به فکر گرفتن یک نتیجه شیرین مقابل پرسپولیس است تا حداقل از قعر جدول نجات یابد؛ اتفاقی که ممکن است شرایط پرسپولیس را بدتر از گذشته کند.

دیدارهای روز جمعه با دو بازی همزمان پیگیری می شود. درتهران، نفت صدرنشین میزبان همنام مسجد سلیمانی خود است و در تبریز، تراکتورسازی از استقلال و خوزستان پذیرایی می کند که نفت برای حفظ صدرنشینی اش، محکوم به پیروزی در تهران است.

شاگردان منصوریان که این روزها در لیگ و همچنین آسیا نتایج خوبی به دست آوردند، اگر بتوانند مقابل یکی از دو قعرنشین لیگ برتر پیروز شوند، جایگاه خود را در صدر جدول حفظ می کنند اما تساوی یا باخت این فرصت را به تراکتورسازی می دهد که بتواند با برتری مقابل استقلال خوزستان، به صدر جدول برسد.

 در این هفته که  تنها تراکتورسازی شانس گرفتن صدر از نفت تهران را دارد، باید دید شاگردان تونی اولیویرا از این دیدار خانگی می توانند بهترین بهره را ببرند یا اسیر شاگردان عبدالله ویسی می شوند که نباید امتیازی از دست بدهند. قطعا استقلال خوزستان که فاصله اندکی با تیم های فانوس به دست دارد، نمی خواهد حتی یک امتیاز هم از دست دهد زیرا یک تساوی و شکست ممکن است آنها را دوباره به مثلث قعرنشینان بازگرداند. در تهران هم مسجد سلیمانی‌ها نمی‌خواهند این امتیازهای حیاتی پایانی را به راحتی از دست بدهند تا به سقوط نزدیک تر نشوند.

در کنار جذابیت های رقابتهای نفت و تراکتور برای رسیدن به صدر، آخرین بازی روز نخست هفته بیست و چهارم در اهواز بین فولاد و استقلال برگزار خواهد شد. فولاد روزهای پرنوسانی را سپری کرده و در حال حاضر در جایگاه پنجم قرار دارد. استقلال رده سومی برای نزدیک شدن به دو تیم بالانشین نفت و تراکتور، تنها باید فولاد را ببرد تا حداقل در پایان دیدارهای هفته، جایگاه سومی را حفظ و به صدر جدول نزدیک تر شود. آنها که در آخرین دیدار شکست تلخی را مقابل نفت تهران تجربه کردند، در این بازی نمی خواهند امتیازی از دست بدهند تا حداقل امیدهایشان برای رسیدن به قهرمانی از بین نرود؛ ضمن اینکه این روزها بحث حضور اسکوچیچ، سرمربی فعلی فولاد در استقلال هم مطرح است و این انگیزه خاصی به امیر قلعه نویی، سرمربی فعلی استقلال می دهد که با پیروزی مقابل تیم رقیب، شایستگی های خود را بیشتر به اثبات برساند.

اما فولادی ها که به خاطر نتایج اخیر خود در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی ندارند و اختلافشان با نفت صدرنشین هفت امتیاز شده است، به فکر آغازی بهتر در سال ۹۴ هستند. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که در پنج بازی اخیر خود در لیگ برتر پیروز نشده است، اگر بتواند استقلال را شکست دهد، به بهترین شکل ناکامی های گذشته را جبران می کند و با امیدواری و انگیزه بیشتری در مسابقات باقی مانده، به میدان رفته و روحیه بهتری برای حضور شایسته تر در دور برگشت رقابت های آسیایی به دست خواهد آورد.

کد N777986

وبگردی