آفتاب

بازداشت 4 تن در اسپانیا به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

بازداشت 4 تن در اسپانیا به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد: یک زوج مراکشی و پسرهایشان پس از آنکه مشخص شد قصد دارند با هدف پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه سفر کنند، در اسپانیا بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد: این دو پسر نوجوان زیر 16 سال روز سه شنبه برای رفتن به سوریه از طریق مراکش آماده می‌شدند. آن‌ها در شهر مدیترانه‌ای بادالونا واقع در 11 کیلومتری بارسلونا بازداشت شدند.

به گفته مقامات اسپانیا این نوجوانان قصد داشتند در سفری که آن‌ها را از طریق ترکیه به سوریه می برد به گروه های تروریستی ملحق شوند.

وزارت کشور اسپانیا افزود: این دو برادر از زمانی که برادر سوم‌شان به شهر سوریه سفر کرده و گمان می‌رود که به گروه تروریستی داعش بپیوسته، تحت نظر قرار داشتند.

این وزارتخانه اعلام کرد: این پسرها قرار بود صبح سه شنبه از طریق مراکش و ترکیه و با اطلاع کامل والدین‌شان به سوریه سفر کنند.

نیروهای اسپانیایی در سال 2014 میلادی در 12 عملیات ضد تروریستی مختلف 47 تن را بازداشت کردند که اکثر آنها به جذب نیرو برای تروریست های داعش متهم شده اند.

انتهای پیام

کد N777774

وبگردی