آفتاب

اصابت روزانه 1500 موشک حزب الله لبنان به اراضی اشغالی در صورت وقوع جنگ

اصابت روزانه 1500 موشک حزب الله لبنان به اراضی اشغالی در صورت وقوع جنگ

رسانه‌های جمعی اسرائیل از نگرانی کارشناسان و تحلیل گران نظامی نسبت به افزایش قدرت نظامی حزب الله لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت خبری صدی البلد، رسانه های جمعی رژیم صهیونیستی امروز گزارش دادند که کارشناسان امنیتی این رژیم نسبت به گسترش تجهیزات نظامی و قدرت حزب الله لبنان از سال 2006 تاکنون بسیار نگران هستند چرا که نیروهای این حزب با مشارکت در جنگ جاری در سوریه تجارب نظامی خودرا افزایش داده‌اند.

تحلیلگران نظامی اسرائیلی معتقدند که در جریان جنگ آتی میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان ممکن است صدها تن از اسرائیلی ها کشته و زیر ساختهای حیاتی در اراضی اشغالی توسط موشکهای حزب الله نابود شود.

گزارش های نظامی حاکی از آن است که در صورت وقوع هر گونه درگیری آتی بین 1000 تا 1500 موشک روزانه به اراضی اشغالی اصابت می کند که این مساله کشته شدن صدها تن و تخریب فرودگاه‌ها و بنادر و نیروگاه های تولید برق را به دنبال دارد.

در جریان جنگ سال 2006 نزدیک به 160 اسرائیلی کشته شدند این در حالی است که بیش از 1200 تن در لبنان که اکثریت آنها غیر نظامی بودند در این جنگ کشته شدند.

حزب الله لبنان نیز اعلام می کند که قدرت نظامی اش نسبت به سال 2006 بسیار افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از زمان جنگ خود با جنبش حماس در اوت گذشته تلاش می کند تا عملکرد سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را بهبود بخشد.اسرائیلی ها از قانون گذاران آمریکایی خواسته بودند تا 317 میلیون دلار برای بهبود برنامه های دفاع موشکی خود اختصاص بدهند.

انتهای پیام

کد N777747

وبگردی