آفتاب

انتقادها نسبت به تلاش اشرف غنی برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان

انتقادها نسبت به تلاش اشرف غنی برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان

شورای عالی صلح افغانستان و دیگر عناصر بانفوذ در این کشور ضمن انتقاد از تلاش‌های رییس جمهور افغانستان برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی برای مدتی طولانی‌تر گفتند این اقدام می تواند به شانس‌ها برای پایان دادن به اقدامات تروریستی طالبان لطمه بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان هنوز آغاز نشده اما رهبران شبه نظامیان طالبان آمادگی خود را برای این مذاکرات با میانجیگری پاکستان ابراز کردند.

صدور بیانیه از سوی مقامات آمریکایی در جریان سفر اخیر اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به واشنگتن درخصوص کند کردن روند کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان و اجازه ماندن آن‌ها تا پایان سال 2015 میلادی می تواند این روند را پیچیده تر کند.

براساس برنامه پیشین، تعداد نیروهای آمریکا باید تا پایان سال جاری میلادی به نصف می‌رسید و این تغییر باعث عصبانیت طالبان شده است.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: مسلما این اقدام تلاش‌های صلح را پیچیده تر می کند چرا که طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان است.

برخی دیپلمات‌های ارشد منطقه‌ای و میانجیگران افغان می گویند این تصمیم آمریکا تفاوت چشمگیری را در درگیری‌ها به وجود نمی آورد اما می تواند اعتماد متزلزل میان طالبان و دولت را از بین ببرد.

انتهای پیام

کد N777280

وبگردی