آفتاب

"کی‌یف در مسیر اجرای توافق‌نامه مینسک مانع تراشی می‌کند"

"کی‌یف در مسیر اجرای توافق‌نامه مینسک مانع تراشی می‌کند"

رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین، دولت کی‌یف را به مانع تراشی در مسیر اجرای توافق نامه مینسک برای حل و فصل درگیری‌هایی که تاکنون جان بیش از 6 هزار تن را گرفته متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندری پورگین، رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین گفت: توافق مینسک با میانجیگری رهبران غربی به خاطر تصمیم کی‌یف برای عدم اعطای خودمختاری به این منطقه با مانع روبه رو شده است.

جدایی طلبان حامی روسیه ماه‌هاست که بر استقلال از اوکراین تاکید دارند اما آن‌ها دولت اوکراین را برای تصویب قانونی به منظور اعطای خودمختاری بیشتر به این منطقه تحت فشار گذاشتند.

پورگین گفت: توافقنامه مینسک کارآمد نیست چرا که کی‌یف با اقدامات پارلمانش در مسیر اجرای آن مانع تراشی میکند.

پارلمان اوکراین اوایل ماه جاری میلادی لایحه اعطای خودمختاری به منطقه‌ای در شرق این کشور را تصویب کرد اما اجرای این قانون را تا زمان برگزاری انتخابات محلی مطابق با توافقنامه مینسک به تعویق انداخت.

قانونگذاران می گویند در حالی که این منطقه تحت کنترل جدایی طلبان حامی روسیه است این قانون قابل اجرا نخواهد بود.

این لایحه 17 آوریل سال جاری میلادی تصویب شد و در آن آمده است این منطقه در درون دونتسک و لوهانسک خودمختاری دریافت خواهد کرد اما تنها زمانی که انتخابات محلی برگزار شود علاوه بر این لایحه، پارلمان اوکراین با درخواست پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین از سازمان ملل برای اعزام نیروهای حافظ صلح به شرق اوکراین موافقت کرده است.

انتهای پیام

کد N777241

وبگردی