آفتاب

وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می‌رود

وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می‌رود

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) با توجه به احتمال استقرار سپر دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در خاک این کشور گفت:‌ وزیر دفاع آمریکا در چند روز آینده برای مذاکره با همتای کره جنوبی‌اش در خصوص مسائل امنیتی مهم به سئول سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم‌مین-سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری گفت:‌در حال حاضر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قرار است 19 آوریل (20 فروردین) سال جاری میلادی برای سفری سه روزه به سئول بیاید.

منبعی در سئول که خواست نامش فاش نشود گفت: کارتر در جریان این سفر قصد دارد با هان مین-کو، وزیر دفاع کره جنوبی مذاکره کرده و با پارک گئون-های، رییس جمهوری این کشور دیدار کند.

انتظار می‌رود مسائل مختلفی در خصوص نگرانی‌های مشترک از جمله نحوه برخورد با کره شمالی و راه‌های تقویت این ائتلاف بررسی شود.

منابعی در واشنگتن گفتند: انتظار می رود کارتر به ژاپن سفر کند و این نخستین سفر وی به شمال شرق آسیا از زمان انتصابش به عنوان وزیر دفاع آمریکاست.

سفر برنامه‌ریزی شده وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه سئول و واشنگتن درباره احتمال استقرار سپر دفاع موشکی "تاد" در خاک کره جنوبی مذاکره می‌کنند صورت می‌گیرد.

آمریکا تمایل خود برای استقرار یک فروند سپر دفاع موشکی در کره جنوبی برای دفاع بهتر در برابر تهدیدات امنیتی علیه کره جنوبی و تضمین امنیت 28 هزار نیروی آمریکایی مستقر در این کشور و خانواده‌هایشان را بیان کرده است.

این درحالی است که دیگر کشورهای این منطقه از جمله چین، مخالف این اقدام هستند.

کارتر در جریان مراسم سوگندش متعهد به تقویت دفاع موشکی از جمله استقرار رهگیرهای موشکی زمینی در کالیفرنیا و آلاسکا شده و گفت: موشک‌های کره شمالی تهدیدی مستقیم برای آمریکا هستند.

این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است ماه آتی میلادی به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای اش به کره جنوبی برود و احتمالا به چین و ژاپن نیز سفر خواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره استقرار سپر دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی اتخاذ نشده و سئول و واشنگتن همچنان در حال رایزنی در مورد این مساله هستند.

انتهای پیام

کد N777191

وبگردی