آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

جاخوش کردن گرانی روی سفره نوروزی مازنی‌ها/ نوربالای قیمت اجناس

جاخوش کردن گرانی روی سفره نوروزی مازنی‌ها/ نوربالای قیمت اجناس

ساری - هفت سین نوروزی کم کم از سفره های ایرانیان جمع می شود اما گرانی در زیر سایه ضعف نظارت ها، روی سفره نوروزی مازندرانی ها جای خوش کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روند بی رویه افزایش قیمت ها همزمان با سفرهای نوروزی اهالی مناطق مازندران را شوک زده کرد و کام آنان را از آمدن نوروز تلخ کرده است.

هر ساله با شروع تعطیلات نوروزی، نرخ انواع کالاها در مازندران اوج می گیرد، اما افزایش چند برابری قیمت کالاها و مایتحتاج عمومی در نوروز سال جاری در مازندران بی سابقه بوده است.

به رغم آنکه طرح تنظیم بازار در آستانه نوروز در مازندران نیز همزمان با سراسر کشور اجرا شد اما به نظر می رسد این طرح در آستانه نوروزی به تعطیلی رفته است و نرخ کالاهایی که قبل از عید با تنظیم بازار، فروکش کرده است، اکنون چند برابر شده است و سودجویان دست به اقدام تلافی جویانه زده اند.

در آستانه نوروز، با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان مازندران، نرخ هر کیلوگرم سیب و پرتقال به ترتیب ۲۷۰۰ و ۲۹۰۰ تومان تعیین شده بود و اینک در دور دوم سفرهای نوروزی، یافتن میوه های عیدانه با نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار امری محال است.

گرانفروشان ۴.۴ میلیارد ریال جریمه شدند

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گفت: تاکنون هزار و ۸۴۴ پرونده وارده گزارش شد که از این تعداد هزار و ۸۰۲ پرونده مختومه شدند.

مهدی عباسی با بیان اینکه پرونده های وارده مربوط به کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز است، اظهارداشت: تاکنون ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شد.

وی عمده تخلفات را گرانفروشی ۵۵۱ مورد، عدم درج قیمت ۶۴۸ مورد، عدم صدور فاکتور ۱۹۲ مورد، کم فروشی ۶۳ مورد، حراج بدون مجوز ۳۷ مورد  و عرضه خارج از شبکه ۱۳ مورد عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات در ایان نوروزی خواربار، ارزاق و میوه و در زمینه کم فروشی خبازی ها گزارش شده است.   

به گزارش مهر، به تاکید برخی از اهالی استان مازندران، تشدید نظارت های، افزایش گشت ها و کشیک ها در راستای کنترل نرخ قیمت اجناس تاثیر بسزایی دارد و باید متولیان امر در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

کد N776994

وبگردی