آفتاب

تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت تجاوزهای اخیر ائتلاف عربی به رهبری عربستان

تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت تجاوزهای اخیر ائتلاف عربی به رهبری عربستان

یمنی‌ها با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز و تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور تجاوز عربستان و کشورهای عربی به کشورشان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری المنار، استان‌های مختلف یمن از جمله استان ذمار شاهد برگزاری تظاهرات ساکنان آن‌ها علیه تجاوزات اخیر ائتلاف کشورهای عربی و در رأس آن‌ها عربستان علیه کشور یمن بود.

در این تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز جنایت‌های صورت گرفته علیه یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور از جمله زیرساخت‌های نظامی و امنیتی و همچنین نابود شدن تاسیسات حساس در یمن و کشتار غیرنظامیان محکوم شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات مداخله در امور داخلی یمن و نقض حاکمیت این کشور و همچنین تلاش‌ها برای تجزیه یمن با هدف زمینه‌سازی برای اقدامات جنایتکارانه گروه‌های مسلح را محکوم کردند.

آن‌ها همچنین سیاست‌های دوگانه عربستان در قبال تجاوز به یمن و تحمیل کردن رییس جمهور به این کشور را محکوم کرده و اعلام کردند که عربستان در قبال سوریه سیاستی کاملا مخالف را دنبال می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که مردم یمن هرگز اجازه نمی‌دهند خون بی‌گناهان در این کشور پایمال شود.

از سوی دیگر ارتش یمن توانست کنترل کامل فرودگاه بین المللی عدن واقع در جنوب این کشور را به دست بگیرد. نیروهای مردمی به همراه ارتش یمن توانستند گروه‌های تکفیری در شهر ضالع واقع در جنوب یمن را به عقب برانند.

انتهای پیام

کد N776981

وبگردی