آفتاب

مخالفت مجدد روسیه و عراق با حملات کشورهای عربی علیه یمن

مخالفت مجدد روسیه و عراق با حملات کشورهای عربی علیه یمن

روسیه و عراق بار دیگر بر مخالفت خود با حملات نظامی کشورهای عربی و در راس آنها عربستان علیه یمن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است که میخاییل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه در دیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در حاشیه نشست سران کشورهای عربی در شرم الشیخ در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه منطقه خلیج فارس و وخامت اوضاع در یمن بحث و تبادل نظر کرد.

در دیدار مسئول روسی بر ضرورت توقف درگیری‌ها در یمن و حل و فصل مسائل در این کشور از طریق راهکارهای مسالمت آمیز و از جمله برگزاری مذاکرات ملی تاکید کرد.

پیشتر بوگدانوف در دیدارهای خود با احمد بن مبارک، مدیر دفتر ریاست جمهوری یمن و ریاض یاسین وزیرخارجه این کشورنسبت به اوضاع جاری یمن ابراز نگرانی کرده و بار دیگراز طرف‌های درگیری در یمن خواست تا برای محافظت از وحدت این کشور و حاکمیت آن وارد مذکرات گسترده ملی شوند.

این در حالی است که محمد الخاوی، عضو مجلس شورای یمن از پادشاه عربستان خواست تا بهحملات جنگنده ‌های ائتلاف کشورهای عربی علیه یمن و کشتار غیر نظامیان در این کشور پایان دهد.

از سوی دیگر، فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در یک برنامه تلویزیونی عنوان داشت که در جریان حمله کشورهای عربی به یمن نظر عراق پرسیده نشد و عربستان به تنهایی در این مسیر گام برداشت چرا که از ورود حوثی‌ها به خاک خود می‌ترسد.

وی تاکید کرد: عراق با این حملات مخالف است.همانطور که با ایجاد یک قدرت نظامی یکپارچه میان کشورهای عربی تا زمانی که هدف اصلی آن را نداند مخالف است.

انتهای پیام

کد N776927

وبگردی