آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

بازی رایانه‌ای نیاز به فروشگاه تخصصی دارد

بازی رایانه‌ای نیاز به فروشگاه تخصصی دارد

یک بازی‌ساز فعال با اشاره به نیاز بازی‌های رایانه‌ای به فروشگاه‌های تخصصی از ورود دومین شماره از بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر» با عنوان«سرعت‌شکنان»، در تابستان ۹۴خبر داد.

حسین احمدی، بازی‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه ما در ایران، صنعت بازی‌سازی نداریم گفت: علاوه بر این‌که بازی‌سازی در کشور ما به صنعت تبدیل نشده، فروشگاهی هم به طور تخصصی به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص پیدا نکرده و فروشنده بازی معنی ندارد چون سودی برای بازی‌های ایرانی وجود ندارد. با بازی موبایل، صنعت جریان‌سازی شکل نمی‌گیرد. آنچه اهمیت دارد ساخت بازی‌های PC است.

او به شرایط بسیار بد بازی‌سازی کامپیوتری در ایران اشاره و بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی با مشکل مالی روبه‌رو هستند و وضعیت مالی بازی‌سازها بسیار وخیم است. این شرایط، تنها گریبانگیر بازی‌سازان نیست بلکه ناشران را هم مبتلا کرده است.

به گفته مدیر شرکت آروین تک، مشکل مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای را بازی‌سازان و شرکت‌های بازی‌سازی نمی‌توانند برطرف کنند؛ رفع این مساله به یک سیاست کلان نیاز دارد و پیگیری‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را می‌طلبد.

احمدی ورود بازی‌های خارجی را مهم‌ترین مشکل بازی‌سازان دانست و افزود: نگرانی امروز ما تولید بازی خوب و با کیفیت نیست؛ نگرانی عمده ما این است که بازاری برای بازی‌های ایرانی وجود ندارد و خانواده‌ها رغبتی به خرید تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند.

افزایش قیمت بازی خارجی یک راه درمان است

به گفته سازنده بازی «سرعت‌شکنان»، یکی از راه‌های درمان، افزایش قیمت بازی‌های خارجی است. بازی‌هایی که تنها با نصب یک هولوگرام از حالت غیرقانونی خارج شده و به یک بازی مجاز تبدیل می‌شوند. معلوم است تا وقتی بازی‌های خارجی باکیفیت، به قیمت سی‌دی‌های فله‌ای به فروش می‌رود کسی سرغ بهترین بازی‌های خارجی نمی‌رود.

احمدی در پاسخ به این‌که کدام‌یک از ژانرهای بازی مخاطبان بیشتری دارد، بیان کرد: معمولا، بازی‌های اکشن، طرفداران بیشتری دارند و پرهیجان‌تر هستند اما هر سبک، مخاطب خاص خود را دارد و بازی‌سازها باید به گونه‌های مختلف توجه کنند.

مدیر شرکت آروین‌تک به مراحل تولید بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر ۲»  اشاره کرد و گفت : این بازی با نام «سرعت شکنان»، مراحل تولید را سپری می‌کند. مرحله ساخت بازی «شتاب در شهر ۲ »  اردیبهشت سال ۹۴ به اتمام می رسد و اوایل تابستان وارد بازار گیم می‌شود.

بازی رایانه ای شتاب در شهر ۲(سرعت شکنان) به نویسندگی علی صادقی و مدیر طرح حسین احمدی با سبک ورزشی و مسابقات، پیشتر از شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز تولید دریافت کرده است.

کد N776924

وبگردی