آفتاب

یک کشته در تیراندازی نزدیک سازمان امنیت ملی آمریکا

یک کشته در تیراندازی نزدیک سازمان امنیت ملی آمریکا

بر اساس گزارش‌های اولیه دو تن از مقامات آمریکایی هنگامی که دو مرد سوار بر یک خودرو تلاش کردند تا با در ورودی سازمان امنیت ملی آمریکا در "فورت مید" برخورد کنند درگیری‌هایی رخ داده که در آن دست کم یک تن از مهاجمان کشته و یک تن دیگر به شدت زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از سخنگویان پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت: گمان نمی رود این رویداد ارتباطی با تروریسم داشته باشد.

این دو مقام فدرال که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: پس از این درگیری‌ها دست کم یکی از افراد سوار بر این خودرو کشته شد.

امی تورسان، سخنگوی اف بی آی گفت: نیروهای پلیس در صحنه درگیری‌ها حاضر شده و آژانس امنیت ملی آمریکا هم‌چنان با دفتر دادستانی این کشور در مریلند در حال همکاری است تا به ابعاد این مساله پی ببرند.

وی افزود: ماموران اف بی ای در حال مصاحبه با شاهدان هستند.

یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که تیراندازی زمانی روی داد که یک اتومبیل سعی کرد به دروازه ورودی ان اس ای واقع در یک محوطه بسیار بزرگ نظامی بکوبد.

به گفته مقام ها مردان سوار این اتومبیل لباس زنانه به تن داشتند.

تصاویرتلویزیونی دو خودرویی که با در ورودی سازمان امنیت ملی آمریکا برخورد کرده است را به همراه ماموران اورژانس که یک مرد زخمی را به آمبولانس می بردند نشان داده است.

مقر ان اس ای در محوطه پایگاه فورت مید در حدود ۳۰ دقیقه ای واشنگتن قرار دارد که محل خدمت و اقامت حدود ۴۰ هزار نظامی و خدمه غیرنظامی و شماری از خانواده های آنهاست.

فرماندهی سایبری آمریکا، دانشکده اطلاعات دفاعی آمریکا و ان اس ای هر سه در این محوطه قرار دارند.

این همان سازمانی است که ادوارد اسنودن هزاران سند آن را پس از گریختن به خارج در مورد برنامه های جاسوسی آمریکا فاش کرد.

در تصاویر هوایی از صحنه حادثه یک اتومبیل پلیس و یک اتومبیل دیگر دیده می شود که به شدت آسیب دیده اند.

این در حالی است که اوایل ماه جاری میلادی به یکی از ساختمان‌های امنیت ملی آمریکا تیر اندازی شده بود. مسئولان این کشور 3 مارس سال جاری میلادی مردی را که گمان می رود شبانه به این ساختمان و ساختمان‌های نزدیک آن و دو خودروی درحال حرکت تیراندازی کرده دستگیر کردند.

انتهای پیام

کد N776917

وبگردی