آفتاب
با حضور وزیر نیرو انجام شد

افتتاح یک پست برق با طراحی منحصر به فرد

افتتاح یک پست برق با طراحی منحصر به فرد

پست برق 63/20 کیلو ولت کمپکت ناظریه در چناران که برای نخستین بار در دنیا طراحی شده است، امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، وکیلیان رئیس دانشکده برق دانشگاه شریف روز دوشنبه در آیین افتتاح این پست برق تصریح کرد: خوشبختانه در ایران در زمینه صنعت برق و انرژی شاهد پیشرفت‌ها و دستاورد‌های بسیار مفید و خوبی همچون ساخت رله دیفرانسیلی و طراحی پست برق 63/20 کیلو ولت با بالاترین استاندارد برای نخستین بار در دنیا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده به‌عنوان ناظر در این پروژه عظیم فعالیت داشته‌ام و خوشبختانه کوچک‌ترین مشکلات موجود این پروژه نیز برطرف شده است و امروز شاهد بهره‌برداری از پست برقی هستیم که برای نخستین بار در دنیا طراحی شده است و این باعث افتخار برای جامعه علمی کشور است.

بر اساس این گزارش، پست برق 63/20 کیلو ولت کمپکت ناظریه در چناران با هدف کاهش تلفات، حفظ مبلمان شهری و کاهش حریم پست، حذف فیدرخانه 20 کیلو ولت، کاهش حجم کابل‌کشی سمت 20 کیلو ولت و قرارگیری باطری‌خانه و متعلقات روی ماژول در مساحت 40 متر مربع با سه فیدر طراحی و ساخته شده است.

شرکت کیان ترانسفو نسبت به طراحی و ساخت اولین پست 63/20 کیلو ولت 100 ایرانی اقدام کرده‌ است که ساخت آن بدون احتساب تجهیزات بی‌فشار 23 میلیارد تومان است.

همچنین در این مراسم از رله دیفرانسیل نیومریک ساخت داخل که قابلیت ارتباط با کلیه پروتکل‌های روز دنیا را داراست و با هدف رفع محدودیت‌های ناشی از تحریم در تامین تجهیزات حفاظتی پست‌های فشار قوی ساخته شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N776861

وبگردی