آفتاب
آسوشیتدپرس خبر داد؛

وجود برخی اختلافات میان ایران و گروه ۱+۵ / پیشرفت در برخی امور

وجود برخی اختلافات میان ایران و گروه ۱+۵ / پیشرفت در برخی امور

خبرگزاری آمریکایی با اشاره به برخی پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای لوزان در عین حال از وجود برخی اختلافات بین طرف های مذاکره کننده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش از مذاکرات هسته ای روز دوشنبه در لوزان سویس بین ایران و گروه ۱+۵ از دستیابی به برخی پیشرفت ها و وجود برخی اختلافات خبر داد.

در این گزارش آمده است به گفته برخی مقامات این مذاکرات با توجه به اینکه ایران کاهش بیشتر غنی سازی اورانیوم را بررسی می کند پیشرفت هایی داشته است.

در عین حال در این گزارش ادعا شده است که از موارد اختلافی درخواست ایران برای کاهش مدت زمان اعمال محدودیت بر برنامه هسته ایش است.

همچنین در این گزارش آمده است اختلافات درباره زمانبندی لغو تحریم های ایران و اعمال محدودیت بر برنامه تحقیقات هسته ای ایران از دیگر موضوعات اختلافی بین طرفین است.

بنا بر این گزارش سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه یک روز بعد از ملحق شدن به مذاکرات هسته ای در لوزان به مسکو بر می گردد و در صورت مشاهده شانس های واقعی برای دستیابی به توافق مجددا فردا به محل مذاکرات بر خواهد گشت.

این خبرگزاری با اعلام این مسئله که برگشت لاوروف به خاطر برنامه از پیش تعیین شده است در عین حال مدعی شده است که ترک لوزان از سوی وی نشانه احتمال کم دستیابی به توافق است.

کد N776741

وبگردی