آفتاب

فواد معصوم و بان‌کی‌مون دیدار کردند/ تاکید عراق بر نابودی تروریسم و تحقق آشتی ملی

فواد معصوم و بان‌کی‌مون دیدار کردند/ تاکید عراق بر نابودی تروریسم و تحقق آشتی ملی

رئیس جمهوری عراق در دیدار با دبیرکل سازمان ملل بر عزم عراق برای نابودی کامل تروریسم و دستیابی به آشتی ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، "فواد معصوم"، رئیس جمهوری عراق در دیدار با بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در بغداد بر اراده مصمم عراق برای نابودی کامل تروریسم و کانون‌های آن و همچنین حصول آشتی ملی در این کشور با حفظ منافع همه مناطق و استان‌های عراق تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی روابط دو جانبه دولت عراق و سازمان ملل و راههای تقویت نقش سازمان ملل و جامعه جهانی در حمایت از مردم عراق در جنگ با تروریسم و کمک به دولت عراق برای بازسازی مناطق آزاد شده، راه‌های پایان دادن به مشکلات آوارگان عراقی و برخی مسایل منطقه و جهان پرداختند.

معصوم همچنین از فداکاری‌های ارتش، پلیس، پیشمرگ‌ها، داوطلبان مردمی و نیروهای قبایل عراقی در نبرد با داعش قدردانی کرد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه از سازمان ملل خواست در حل مشکل بیش از دو میلیون آواره عراقی و نابود شدن محل سکونتشان به عراق کمک کند.

معصوم در ادامه اظهار داشت: حل بحران های منطقه باید از راه مذاکره و تفاهم داخلی صورت گیرد و نه از راه دخالت نظامی کشورهای خارجی.

وی تاکید کرد: دستیابی به راه حل مذاکره‌ برای بحران دو کشور یمن و سوریه باعث حفظ وحدت دو کشور می‌شود و با تشکیل دموکراسی منتخب مردم به خواست آنان احترام گذاشته می شود.

بان‌کی‌مون نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت همبستگی جامعه جهانی با عراق و حمایت از این کشوردر نبرد با داعش، خواستار احترام به منافع ساکنان مناطق آزادشده و بازسازی این مناطق و برقراری آرامش در آنها شد.

انتهای پیام

کد N776705

وبگردی