آفتاب

یکپارچه‌سازی 2400 هکتار شالیزار در املش

یکپارچه‌سازی 2400 هکتار شالیزار در املش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش گفت: تاکنون 2400 هکتار از شالیزارهای سنتی شهرستان املش یکپارچه‌سازی شده است.

«مسعود امیربنده‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی گیلان، گفت: یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی املش کاهش هزینه‌های تولید برنج است و برای تحقق این امر یکپارچه‌سازی شالیزارهای این شهرستان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که ارتقای درآمد شالیکاران از دستاوردهای گسترش یکپارچه‌سازی مزارع برنج شهرستان املش است، تصریح کرد: تجهیز شالیزارها موجب می‌شود که شاهد کاهش 50 درصدی قیمت تمام شده تولید برنج سفید باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش انجام شخم اول در شالیزارهای املش را مطلوب دانست و تصریح کرد: توجه کشاورزان به توصیه‌های کار شناسان کشاورزی در استفاده‌ی بهینه از آب‌های موجود موجب می‌شود تا سال زراعی موفقی را پشت سر بگذرانیم.

امیر بنده‌ای گفت: از سال 77 یکپارچه‌سازی شالیزارهای سنتی در این شهرستان آغاز شد و تاکنون 2400 هکتار یکپارچه‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: باقی‌مانده اراضی هم به علت شیب زیاد، هزینه‌ی بسیار و تخریب بافت حاصلخیز خاک قابلیت اجرای طرح یکپارچه‌سازی را ندارد.

وی آبیاری آسانتر، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش میزان تولید و کاهش هزینه‌های تولید از مزایای اجرای طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: سالانه بین 14 تا 15 هزار تن شلتوک برنج در شهرستان املش تولید می‌شود.

انتهای پیام

کد N776677

وبگردی