آفتاب

بازدید بیش از 50 هزار گردشگر از جاذبه‌های نهاوند

بازدید بیش از 50 هزار گردشگر از جاذبه‌های نهاوند

مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند گفت: به طور میانگین تاکنون بیش از ۵۰ هزار گردشگر نوروزی از طبیعت و مکان‌های تاریخی و مذهبی نهاوند بازدید کرده‌اند.

«محسن جانجان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی همدان، اظهار کرد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی نهاوند بازدید کرده‌اند.

وی گفت: سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان و موزه‌ی شهدا، موزه مردم‌شناسی و تاریخ و فرهنگ نهاوند، حمام حاج آقا تراب و آستان مقدس شاهزاده محمد وعلی(ع ) به ترتیب بیشترین جذب گردشگر را به خود در این ایام اختصاص داده‌اند.

مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند افزود: پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی به شهرستان نهاوند شمار بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری و تاریخی این مکان‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

جانجان گفت: امسال برای نخستین بار در غرب کشور همه‌ی مسافران و گردشگران نوروزی در نهاوند می‌توانند با استفاده از درشکه‌سواری با اسب در سطح شهرستان به سیر و سیاحت در طبیعت نهاوند بپردازند و از مناظر طبیعی و سراب‌های خروشان، اماکن و نمایشگاه‌های سطح شهر در این ایام دیدن کنند.

وی اظهار کرد: پارسال، بیش از ۴۰ هزار گردشگر از مراکز تاریخی و گردشگری نهاوند بازدید کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نهاوند بازدید کنند.

مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان، کنگاور کهنه، حمام حاج آقا تراب، مسجد قدیمی نهاوند، روستای بابارستم، تپه گیان، موزه‌ی تاریخ و فرهنگ، موزه‌ی شهدا، آستان مقدس امامزاده محمد و علی(ع ) و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان است که هر سال گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N776248

وبگردی