آفتاب
مدیرکل زندان‎های لرستان:

قضات در حین صدور احکام، چگونگی اثربخشی مجازات زندان برای یک جرم را مدنظر قرار دهند

قضات در حین صدور احکام، چگونگی اثربخشی مجازات زندان برای یک جرم را مدنظر قرار دهند

مدیرکل زندان‎های لرستان گفت: برای برخوردار بودن از محیطی آرام و سالم در زندان‎ها، در همه لایه‌ها و بخش‎های زندان‎ها وجود نظم و انضباط ضروری بوده و نباید از هیچ تلاشی در خصوص ارتقاء وضعیت زندان‎ها دریغ کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدعلی محمدی در نشست شورای اداری زندان‎های استان با تبریک سال نو اظهار کرد: از مواردی که مورد تأکید همیشگی بوده رعایت الگو‌ها و شاخص‎های انضباطی و امنیتی است که نیازمند برنامه‎ریزی صحیح و هدفمند است.

وی ادامه داد: علاوه بر بکارگیری همه ظرفیت‎‌ها برای برقراری نظم و امنیت پایدار در زندان‎ها، توجه ویژه به نیروی انسانی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده امری ضروری محسوب می‌شود.

محمدی افزود: سختی کار زندانبانی امری واضح و آشکار است و همین امر مسئولیت ما را در اهمیت دادن بیشتر به وظایف محوله صدچندان می‌کند.

عضو شورای قضایی لرستان بر اجرای دقیق و اصولی آیین نامه زندان‎ها تأکید کرد و گفت: فقط در این صورت است که می‌توانیم زندانی امن و استاندارد داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران می‌بایست توجه داشته باشند که وظایف خود را درچارچوب قوانین و مقررات انجام داده و هم دیگر را نیز در این مسیر یاری کنند.

محمدی در ادامه ضمن تأکید بر توجه به زندانیان اظهار کرد: در کنار خدمات فراوانی که در راستای نگهداری و بهبود وضعیت شخصیتی زندانیان ارائه می‌شود؛ لازم است گفتگو با زندانی با هدف شناخت بیشتر از او و تخلیه فشار‌ها و استرس‌های وارده در اولویت برنامه‌های رؤسای زندان‎ها، مسئولین فرهنگی، مددکاران و دیگر افراد مرتبط قرار گیرد.

مدیر کل زندان‎های استان تصریح کرد: برنامه‌های فراوانی به منظور کاهش مجازات حبس اجرا شده و یا در حال اجراست اما روشن است که تعدیل جمعیت کیفری تابع ضوابط خاصی است که گاهی با موانع فراوانی در مسیر اجرای آن برخورد می‌کنیم.

وی یادآورشد: تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که قضات در حین صدور احکام مجرمین، رویکرد حبس زدایی و توجه به میزان و چگونگی اثربخشی مجازات زندان برای یک جرم و یا مجرم را مد نظر قرار دهند.

عضو شورای قضایی لرستان با اشاره به راه‎های کاهش جمعیت کیفری بیان کرد: اعطاء عفو‌ها و مرخصی‎‌ها که از روشهای معمول کاهش تراکم زندان‎هاست نیز خود تابع شرایط ویژه‌ای است.

محمدی ادامه داد: در این راستا علاوه بر اینکه باید به مقررات موجود توجه کرد، از لحاظ روان‌شناسی و جامعه‌شناسی نیز باید زندانیان مورد مطالعه قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N776192

وبگردی