آفتاب
در کنفرانس شرم الشیخ؛

فواد معصوم: ظرف یک سال آینده داعش را نابود می‌کنیم

فواد معصوم: ظرف یک سال آینده داعش را نابود می‌کنیم

رئیس جمهوری عراق در نشست سران عرب در شرم الشیخ با تاکید بر اینکه آشتی ملی در عراق در حال تحقق است، گفت: ظرف یک سال آینده داعش و مساله تروریسم در عراق نابود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در سخنرانی که برای افتتاحیه بیست و ششمین نشست سران عرب در شهر شرم الشیخ مصر داشت، با اشاره به اینکه این نشست در مرحله بسیار حساس و خطرناکی برای امنیت کل منطقه برگزار می‌شود، تاکید کرد: عراق برای تحقق آشتی ملی تلاش می‌کند و امیدوار است طی یک سال آینده موفق به نابودی داعش و تروریسم شود.

معصوم در این کنفرانس با اشاره به بحران یمن افزود: دخالت خارجی نمی‌تواند به یمن در خروج از بحران کمکی کند.

وی با اشاره به اینکه این نشست در مرحله بسیار حساسی در حال برگزاری است، از همه سران کشورهای عربی درخواست کرد در راستای ترغیب گروه‌های مختلف یمنی برای شرکت در مذاکرات تلاش کنند.

رئیس جمهوری عراقی در این سخنرانی با اشاره به اینکه تروریست‌ها در عراق مرتکب جنایت کشتار جمعی علیه ایزدی‌ها و مسیحیان می‌شوند، افزود: مردم عراق از کشورهای عربی انتظار دارند از آنان حمایت کنند. در حال حاضر به دنبال آواره شدن بیش از دو میلیون زن و مرد در 9 استان و ویرانی‌ها و تخریب‌هایی که داعش انجام داده در کنار کمبود امکانات استان‌ها برای پذیرش این خانواده‌های آواره و همچنین عدم حمایت کشورهای عربی و جهان، عراق در رنج و سختی بزرگی است.

وی در ادامه گفت: عراق انتظار دارد با برگزاری این کنفرانس، تصمیمات و راهکارهای مناسبی اتخاذ شود و همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم از طریق دیپلماتیک به عالی‌ترین سطح خود برسد و از عراق در برابر چالش‌های مختلف حمایت دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی شود.

وی با ابراز امیدواری در مورد نابودی تروریسم و داعش ظرف یک سال آینده گفت: برای رسیدگی به مساله آوارگان عراقی نیازمند برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام

کد N775993

وبگردی