آفتاب
در آخرین مراحل مأموریت ۱۵ هزار کیلومتری؛

ناوگروه نیروی دریایی ارتش کوچین هند را به مقصد بندرعباس ترک کرد

ناوگروه نیروی دریایی ارتش کوچین هند را به مقصد بندرعباس ترک کرد

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بندر کوچین در جنوب هند را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این ناوگروه که متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس و ناوشکن شهید نقدی است، چهارم فروردین‌ماه امسال با استقبال مقامات نیروی دریایی هند در بندر کوچین این کشور پهلو گرفته بود.

این ناوگروه که بهمن ماه سال گذشته از بندرعباس حرکت کرده است، در سفری ۱۵ هزار کیلومتری تاکنون از بنادر جاکارتا در اندونزی و بندر کلمبو در سریلانکا عبور کرده است.

ناوگروه سی و سوم نیروی دریای ایران، مسیر چهار هزار کیلومتری بندر کوچین درجنوب هند تا بندر عباس را در مدت ۱۲ روز طی می‌کند و روز ۱۹ فروردین به بندرعباس می‌رسد.

کوچین از بنادر مهم در هند است که سالانه بیش از ۱۱۰۰ کشتی باربری، تجاری و نظامی دراین بندر پهلو می‌گیرد.

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی به دلیل حضور دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در آن، یک ناوگروه عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی است.

این ناوگروه نیروی دریایی ارتش، در ادامه حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی تاکنون از بنادر کشورهای سریلانکا و اندونزی بازدید کرده است .

حضور ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در بنادر کشورهای خارجی به ویژه حوزه آبی اقیانوس هند و کشور هند، به دلیل حضور نیروهای دریایی فرامنطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، سال گذشته نیز از بندر بمبئی هند بازدید کرده بود. این ناوگروه، وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان در آب های آزاد را برعهده دارد و با گشت‌زنی در هزاران مایل دریایی به شناورهای دیگر کشورها نیز که مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، کمک می‌کند.

کد N775711

وبگردی