آفتاب
گروه اعزامی مهر به دور دوم مذاکرات لوزان/۴۸

جلسه نوبت صبح جواد ظریف و جان کری آغاز شد

جلسه نوبت صبح جواد ظریف و جان کری آغاز شد

وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در چهارمین روز مذاکرات در حالی پشت میز مذاکره نشستند که به نظر می رسد برخی موضوعات اختلافی همچنان روی میز مذاکره باقی است .

به گزارش گزوه اعزامی مهر به لوزان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در چهارمین روز مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ بار دیگر پشت میز مذاکره نشستند.

بر اساس این گزارش این مذاکرات در حالی در لوزان بین وزرا آغاز شد که معاونان وزرای امور خارجه شب گذشته تا آخرین ساعات شب در حال رایزنی بودند. این رایزنی ها در حالی انجام می شد که جلسه متناوب برای مشورت با وزرا قطع می شد و در نهایت نیز جان کری و ظریف در آخرین ساعات شب دیدار دو جانبه ای داشتند.

اما مذاكرات امروز در حالي است كه روز گذشته منابع نزديك اعلام كردند كه تحقيق و توسعه و تحريم ها دو موضوع اصلي است كه همچنان بر بر روي ميز مذاكره است.

اخبار رسيده امروز نيز حاكي از آن است كه همچنان تحقيق و توسعه از موضوعات اصلي مورد اختلاف است و طرفين اين اميد را دارند كه تا پيش از خضور وزرا در اين مورد راه حل هاي مشتركي داشته باشند .

در صورت دست يابي به اين راه حل ها با حضور وزرا فهم مشتركي اعلام خواهد شد كه به منظور آن طرفين راهي ژنو مي شوند با اين وجود حضور وزرا به مفهوم حل موضوعات نيست و يكي دو مورد اختلافي همچنان در فضاي مذاكرات وجود دارد

کد N775613

وبگردی