آفتاب
نماینده پارلمان افغانستان در گفتگوبا مهر:

تحول اساسی در نظام انتخاباتی افغانستان ایجاد می‌کنیم

تحول اساسی در نظام انتخاباتی افغانستان ایجاد می‌کنیم

نماینده پارلمان افغانستان گفت: ما قصد داریم یک تحول بنیادین در نظام انتخاباتی افغانستان ایجاد کنیم تا بتوانیم اعتماد از دست رفته مردم را دوباره جلب کنیم.

خانم شکریه بارکزی، نماینده پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: اصلاحات همه جانبه و بنیادی در ساختار انتخاباتی افغانستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: کمسیون اصلاحات انتخاباتی افغانستان به عنوان یک ضرورت و برای اعتبار انتخابات افغانستان ساخته شده است؛ البته نباید فراموش کرد که نمی توان گفت با ایجاد این کمسیون همه مشکلات انتخاباتی کشور حل خواهد شد، زیرا اصلاح ساختار نظام انتخاباتی یک پروسه زمان گیر است.

نماینده پارلمان افغانستان اظهار داشت: ما قصد داریم یک تحول بنیادین در نظام انتخاباتی افغانستان ایجاد کنیم؛ برای اینکه می خواهیم انتخابات یک پروسه شفاف و ملی برای تعیین زعامت سیاسی مردم افغانستان باشد و بتوانیم اعتماد مردم را دوباره جلب کنیم.

بارکزی افزود: راه حل هایی که ما باید به رئیس جمهور و رئیس اجرایی کشور ارائه کنیم دارای سه مرحله است. کوتاه مدت برای انتخابات شوراهای ولایتی و پارلمان، میان مدت برای انتخابات ریاست جمهوری و دراز مدت برای انتخاباتی که در مجموع برای افغانستان ضرورت دارد.

وی گفت: مکانیزمی که ما برای اصلاح ساختار انتخاباتی افغانستان ارائه می کنیم باید همه جانبه و عملی باشد و بتواند اعتماد از دست رفته مردم را دوباره جلب کند و آنها را دوباره با بحث انتخابات آشتی دهد.

نماینده پارلمان افغانستان در خصوص برگزاری انتخابات پارلمان این کشور گفت: متاسفانه انتخابات پارلمان به موقع انجام نخواهد شد.

کد N775400

وبگردی