آفتاب
براساس گزارش جدید سازمان ملل؛

سال 2014 برای فلسطینی‌ها فاجعه‌بار بود

سال 2014 برای فلسطینی‌ها فاجعه‌بار بود

در گزارش جدید سازمان ملل سال 2014 سالی فاجعه‌بار برای فلسطینی‌ها رقم خورده است چرا که تداوم اشغال‌گری‌ها، توانایی مردم فلسطینی را برای داشتن یک زندگی عادی به شدت تضعیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در گزارش جدید سازمان ملل با عنوان "زندگی متزلزل" آمده است: 8 / 1 میلیون تن از ساکنان غزه در جریان درگیری میان نیروهای مقاومت با اسرائیل خشونت‌های خصمانه رژیم صهیونیستی را تجربه کردند و این درگیری‌ها بیش از یک هزار و 500 کشته برجای گذاشت که بیش از 550 تن آن‌ها را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دادند. علاوه بر این 100هزار تن از ساکنان غزه نیز به خاطر درگیری‌های مداوم اسرائیلی‌ها خانه‌های خود را از دست دادند.

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی در گزارش سالانه خود آورده است: در بحبوحه این درگیری‌های خصمانه و تداوم محاصره غزه، جنگ 2014 برای میلیون‌ها تن از فلسطینی‌ها ساکن سرزمین‌های اشغالی فاجعه‌بار بود.

وی ادامه داد: سال گذشته میلادی یکی از وحشتناک‌ترین و زیان‌بارترین سال‌ها برای فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری به شمار می‌رود.

در گزارش سالانه سازمان ملل همچنین آمده است: تلاش‌های این سازمان برای بازسازی غزه در پی جنگ 51 روزه اسرائیل در این منطقه محاصره شده به کندی پیش می‌رود و تداوم محاصره و نبود کمک‌های مالی بر این روند تأثیر مخربی گذاشته است.

ماه گذشته میلادی هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی برنامه واکنش استراتژیک 2015 دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل را ارائه کرد که بر مبنای آن 705 میلیون دلار برای کمک به میلیون‌ها سکنه غزه و کرانه باختری در نظر گرفته شده است. با این حال بسیاری از موارد کنونی در سرزمین‌های اشغالی و تداوم اشغالگری اسرائیل مشکلاتی را بوجود آورده و باعث طولانی تر شدن این مشکلات شده است.

در ادامه این گزارش همچنین به کمبود و فقدان حمایت‌کنندگان مالی برای این برنامه اشاره شده است که در نتیجه آن احتمال تداوم بی‌خانمانی بیش از 22 هزار سکنه مناطق تحت محاصره اسرائیل وجود دارد.

علاوه بر این بیش از 6 / 1 میلیون تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با کمبود آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و مواد غذایی مواجه هستند. علاوه بر این خدمات درمانی و آموزشی نیز در زمره این کمبودها برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد.

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی ادامه داد: 1215 فلسطینی در پی تخریب منازل‌شان بی‌خانمان شدند و همزمان با تداوم فعالیت‌های شهرک‌سازی احتمال افزایش بی‌خانمان‌های فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

انتهای پیام

کد N775176

وبگردی