آفتاب

اختری: تمام عزت‌ها و عظمت‌ها در پرتوی بندگی خداست

اختری: تمام عزت‌ها و عظمت‌ها در پرتوی بندگی خداست

یک عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: تمام عزت‌ها و عظمت‌ها در پرتوی بندگی خداست و نیکان و پاکان را شناختن ضرورت و عامل عظمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی اختری در سخنان خود پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت:‌ در زیارت عاشورا اشاره شده که یکی از نشانه‌های کرامت ذات حق نسبت به بندگان این است که آن‌ها را نسبت به معرفت اولیاء و انبیاء آگاه می‌گرداند.

او با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ص) گفت: نیکان و پاکان را شناختن یک ضرورت و عامل عظمت است و باید آن‌ها را بشناسیم و به آن‌ها اقتدا کنیم. هم‌چنین شناخت ناشایستگان هم ضرورت دارد تا از آن‌ها دوری کنیم.

این عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: خداوند کلام حق و درست را به شجره طیبه تشبیه کرده است، درختی که ریشه ثابتی دارد و از ویژگی‌های این درخت این است که همیشه میوه می‌دهد.

اختری با بیان این که بشر برای طی مسیر کمال خود به این میوه همیشگی نیازمند است تصریح کرد: لازم است که بشر این درخت را بشناسد و این معرفت برای بشر بازدهی خواهد داشت.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند این درخت ثابت من هستم، شاخه آن زهرای مرضیه، عاملی که این شاخه‌ها را به بار می‌نشاند و در همه زمان‌ها از بعد معرفتی مورد استفاده بشر است علی (ع) و میوه این درخت امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و فرزندان آن‌ها هستند.

این عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآور شد: هم‌چنین پیامبر (ص) می‌فرمایند شیعیان ما عامل سرسبزی و خرمی این درخت و برگ‌های این درخت هستند که ریشه این درخت در جنت و بهشت پراکنده شده است.

اختری در ادامه با اشاره به روایتی درباره شأن و منزلت حضرت فاطمه (س) گفت: تمام عزت‌ها و عظمت‌ها در پرتوی بندگی خداست و زهرای مرضیه (س) در پرتوی بندگی خدا کار را به جایی رسانده که معیار رضایت خدا شده است.

او در پایان به دفاع حضرت فاطمه (س) از ولایت و مظلومیت این حضرت اشاره کرد و افزود:‌ حضرت زهرا (س) جز آن چه رضای خدا باشد رضا نمی‌دهد و آن چه خشم خدا باشد از آن خشمگین می‌شود.

انتهای پیام

کد N775144

وبگردی