آفتاب
امام‌جمعه موقت مشهد:

ابزار استحکام نظام اسلامی همدلی و همزبانی دولت و ملت است

ابزار استحکام نظام اسلامی همدلی و همزبانی دولت و ملت است

امام‌جمعه موقت مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اصل و عامل اصلی بقای اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی آن استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: ابزار استحکام نظام اسلامی همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

امام‌جمعه موقت مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اصل و عامل اصلی بقای اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی آن استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: ابزار استحکام نظام اسلامی همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین فرزانه در نخستین آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه سال 94 در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پنج شرط اصلی برای استحکام نظام اسلامی وجود دارد گفت:‌ اقتصاد مقاومتی، رشد علمی، اقتدار و عزت ملی عدالت قضایی و اقتصادی و رشد ایمان، معنویت و اخلاق از عواملی است که استحکام نظام اسلامی را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: ما به استحکام نظام اسلامی برای رشد و پیروزی بر دشمن و همچنین حفظ اسلام ناب نیازمندیم که ابزار این استحکام همان همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

فرزانه با اشاره به اینکه ملت حق نظارت بر عملکرد دولت را دارد تصریح کرد: این حق برای ملت حق انتقاد از دولت را نیز فراهم می‌کند. انتقاد آن است اگر در مسئله نقصی وجود داشته باشد افراد آگاهانه و دلسوزانه برای رفع آن اقدام کنند که عامل اساسی اتحاد بین دولت و ملت همین مسئله است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اسلام ناب را حفظ کنیم شرط اصلی برای ما نصرت و یاری خداوند است گفت:‌ ما باید طوری رفتار و عملکرد خود را تنظیم کنیم که نصرت خداوند به ما برسد.

رئیس دانشگاه علوم‌اسلامی رضوی اضافه کرد: اگر ما به وعده خداوند ایمان داشته و مرد مجاهدت و عمل در میدان‌ها باشیم به نصرت خداوند خواهیم رسید این مسئله رابطه مستقیمی با حضور ملت دارد. همچنین مقاومت شرط سوم دستیابی به یاری خدا است.

فرزانه افزود: علاوه بر اینها ایستادگی در برابر دشمن و زورگویی آن و همچنین کوچک نشمردن دشمن از دیگر مولفه‌هایی است که ما را به نصرت خداوند می‌رساند.

امام جمعه موقت مشهد خاطر نشان کرد: اتحاد آخرین شرط دستیابی به نصرت خداوند است مطمئنا بدون انسجام و همدلی نمی‌توان بر دشمن پیروز شد در این میان سلایق سیاسی و تفسیرهای مختلف نیز نباید ما را رو در روی هم قرار دهد. هر تشکیلات و حزبی می‌تواند در چارچوب قانون در نظام اسلامی فعالیت کند اما این فعالیت نباید به معنای ایجاد فرقه و چند تکه کردن اقشار مختلف باشند.

وی ادامه داد: بدانید که اگر دو گروه را نسبت به یکدیگر بدبین کنیم به آمریکا کمک کرده‌ایم.

امام جمعه موقت مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز 14 قرن از عمر اسلام می‌گذرد و ما وارد پانزدهیم قرن حیات اسلام شده‌ایم عنوان کرد: در این مدت سابقه نداشته که اسلام و مسلمین با دشمنی‌هایی از جنس آنچه که امروز اتفاق می‌افتد مواجه باشند چرا که دشمن امروز ما معجونی از قدرت‌های سلطه‌طلب، شرکت‌های بین‌المللی اقتصادی دنیا، صهیونیست غاصب و امپراطوری رسانه‌های جمعی استکبار است.

فرزانه اضافه کرد: اگر بخواهیم در مقابل این دشمن به پیروزی دست یابیم و اسلام ناب را حفظ کنیم باید از ابزاری که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

مسئله یمن پایان شیرینی خواهد داشت

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به درگیری‌های کشورهای مختلف در منطقه خاورمیانه اظهارکرد: امروز دشمن به 10 کشور از مزدوران خود ماموریت حمله به یمن را داده است. آمریکا در همه جنگ افروزی‌هایی که پیش‌تر در منطقه انجام داده بود، شکست خورد. یمن 23 میلیون جمعیت دارد که هشت میلیون آن شیعه هستند و از این هشت میلیون، یک میلیون نفر نیروی پا به رکاب و آماده در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: جنبش انصارالله یمن از ایران الگو گرفته و شعارشان همان شعار ما در پیروزی انقلاب یعنی الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

فرزانه با اشاره به اینکه آمریکا حرکت ارزشی مردم یمن را مورد حمله قرار داده است گفت: مسئله یمن پایان شیرینی خواهد داشت چرا که حرکت نیروهای این کشور با تدبیر است و می‌تواند دشمن را از پا در آورد. در قرآن و سنت نیز آمده که وقتی نیروی باطل با اسلام وحشیگری می‌کند به زوال خود نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام

کد N775138

وبگردی