آفتاب

نخستین مناظره تلویزیونی برای انتخابات پارلمانی 7 مه انگلیس

نخستین مناظره تلویزیونی برای انتخابات پارلمانی 7 مه انگلیس

نخست وزیر انگلیس در نخستین مناظره غیرمستقیم تلویزیونی خود پیش از انتخابات آتی این کشور با رهبر حزب کارگر حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این مناظره تلویزیونی پیش از انتخابات هفتم مه سال جاری میلادی، دیوید کامرون گفت: به نظرم مشکل اتحادیه اروپا در این زمان این است که جنبه‌های خوبی را در نظر دارد ولی شمار زیادی از مسایل مردم را عصبانی می‌کند. مردم می‌بینند که این اتحادیه تلاش می‌کند به جای یک سازمان، بیشتر یک دولت باشد و در تلاش است تا قدرت زیادی کسب کند.

اد میلیبند‌ ۴۵ ساله و رهبر حزب کارگر و از منتقدان سرسخت دولت انگلیس نیز در این گفتگوی تلویزیونی با تاکید بر ضرورت باقی ماندن انگلیس در عضویت اتحادیه اروپا گفت: خروج از اتحادیه اروپا برای کشور ما فاجعه خواهد بود. زیرا به نظرم ما بر مشاغل و تجارت ناشی از حضور در اتحادیه اروپا تکیه کرده‌ایم. به گمانم برای انگلیس به لحاظ راهبردی، چه بخواهد با تروریسم یا تغییرات جوی مبارزه کند یا یک سلسله مسایل دیگر باید یک کشور معطوف به خارج باشد.

قرار است هفتم ماه مه 2015 در انگلیس انتخابات پارلمانی برپا شود.

شش هفته پیش از آن، کمپین‌های انتخاباتی از سوی احزاب رقابت خود را برای جلب آراء آغاز می‌کنند. نخست وزیر انگلیس وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌ رو و باقی ماندن در قدرت، ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷میلادی به همه‌پرسی بگذارد.

انتهای پیام

کد N775100

وبگردی