آفتاب

رابرت سری: شهرک سازی اسرائیل باید متوقف شود

رابرت سری: شهرک سازی اسرائیل باید متوقف شود

فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید هرچه سریعتر به شهرک سازی در اراضی فلسطینی پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد، رابرت سری در سخنانی در شورای امنیت، تصریح کرد که دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو باید به تعهدات خود در راستای تشکیل کشور فلسطین پایبند باشد.

سری اظهار داشت که شهرک سازی رژیم صهیونیستی اقدامی غیرقانونی است و با راه حل "دو کشور" در تضاد است و هرگونه احتمال پیشرفت مذاکرات سازش را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد که در صورتی که دولت جدید رژیم صهیونیستی اقداماتی جدی و عملی را برای توقف شهرک سازی انجام ندهد، دیگر نمی‌توان هیچ اعتمادی به آن داشت.

وی تصریح کرد که دولت جدید باید فرصت را برای اثبات جدیت خود از طریق پایبندی به تعهدات خود در خصوص تشکیل کشور فلسطین غنیمت شمارد.

این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد که سخنان اخیر نتانیاهو در چارچوب تبلیغات انتخاباتی‌اش، شک و تردیدهای زیادی را در مورد پایبندی رژیم صهیونیستی به راه حل دو کشور ایجاد کرده است.

رابرت سری تصریح کرد که توقف همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، به منزله دفن نهایی توافقنامه اسلو خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب تبلیغات انتخاباتی خود تصریح کرد که تا زمانی که او نخست وزیر است، اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.

انتهای پیام

کد N775091

وبگردی