آفتاب

شناسایی پتانسیل جدید آبی در ایران/ انتقال دانش مهار آب به آمریکا

شناسایی پتانسیل جدید آبی در ایران/ انتقال دانش مهار آب به آمریکا

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه شناخت پتانسل آبی در تمام ایران نیازمند سیاست گذاری های جدیدی است گفت: کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیازمند خدمات فنی و مهندسی در حوزه مهار آب ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اطاعتی گفت: عمدتا کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیازمند خدمات فنی و مهندسی در حوزه مهار آب ها هستند و ایران با نهادینه کردن خدمات فنی و مهندسی خود، قابلیت ورود به بازار کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در این بخش را دارد.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو در خصوص اهداف بازدید سفرا از سدهای کارون ۳ و ۴ اظهارداشت: وقتی تعاملات کاری در قالب بازدید و در چهاچوب اطلاع رسانی صورت می گیرد، نقش سفرا به عنوان کسانی که می توانند در این تعاملات، ارتباطات مورد نیاز را برقرار کنند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: توضیحات جامعی برای سفرا ارائه می شود و آنها توانمندی های موجود در سیستم را بررسی کرده و می توانند انعکاس دهنده توانمندی ها از وضعیت مهندسی کشور و آنچه به عنوان پایگاه های عملیاتی برای پاسخگویی به نیازهای شبکه تحت عنوان سد و نیروگاه ساخته می شوند، باشند.

اطاعتی افزود: طبق تجارب گذشته نوع روابطی که وجود دارد و نوع بازدیدهایی که صورت می گیرد می تواند شناخت بهتری از توانمندی های مهندسی ایران به کشورهای دیگر بدهد تا بتوانیم تعاملات سازنده ای را در مسیر همکاری با هم داشته باشیم.

معاون بهره برداری آب نیرو تصریح کرد: کشورهایی که پتانسیل های آبی دارند خواستار انتقال تکنولوژی ایران هستند، همانطور که در کشورهایی مثل سریلانکا، کنیا و تاجیکستان این موضوعات دنبال شده است.

وی اضافه کرد: سدها و نیروگاه های برق آبی نقش مهمی را در پاسخگویی به شبکه ایفا می کنند و اهمیت این موضوع در خدمات جانبی به نیازهای شبکه دیده شده است. وقتی این نوع نیروگاه ها علیرغم بارش کم و کم آبی که در ایران حادث شده راندمان های بالایی دارند، نشان دهنده این است که نگه داشتن آب در پشت سدها پتانسیل های بالقوه ای برای پاسخگویی به کمبود برق در مواقع پیک شبکه دارد.

اطاعتی ادامه داد: بررسی، مطالعه بیشتر و شناخت پتانسل آبی در تمام ایران نیازمند سیاست گذاری هایی است که می توانند کمک بزرگی برای پایه گذاری مقدمات مطالعات بعدی باشند.

کد N775003

وبگردی