آفتاب

پاک‌آیین: جامعه بین‌الملل برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند

پاک‌آیین: جامعه بین‌الملل برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند

یک دیپلمات ایرانی از جامعه بین‌الملل خواست برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در یمن و کشته شدن افراد غیرنظامی از جامعه بین‌الملل و کشورهای صلح‌دوست جهان به‌خصوص کشورهای منطقه خواست برای توقف فوری عملیات نظامی در علیه یمن تلاش کنند.

او در گفت‌وگو با خبرنگاران در باکو گفت: عملیات نظامی علیه یک کشور مستقل، ناقض حاکمیت این کشور و موازین بین‌المللی است و نتیجه‌ای جز کشتار افراد بی‌گناه، ویرانی و آوارگی ندارد.

سفیر کشورمان در باکو سکوت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قبال تجاوز به کشورهای مستقل از جمله سوریه را موجب تعمیق بحران در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که اشتباه جامعه بین‌الملل در مورد یمن تکرار نشود.

وی با تاکید بر این که ایران تحولات یمن را با دقت پیگیری می‌کند، افزود: مناقشه داخلی یمن باید به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو و بدون دخالت کشورهای دیگر حل و فصل شود.

او گفت: ایران به عنوان یک کشور صلح‌دوست، مساعی جمیله خود برای مهار بحران در یمن و جلوگیری از نقض مقررات بین‌المللی را به کار خواهد گرفت.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: ایران از ابتدای بحران یمن خواستار گفت‌وگوی میان گروه‌های یمنی بوده‌ و معتقد است دخالت نظامی کشورهای ثالث در یمن موجب تعمیق بحران و تقویت تروریسم و افراط‌گرایی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N774976

وبگردی