آفتاب
مقانلو در گفتگو با مهر:

تکواندو ایران ​برای کسب چهار سهمیه المپیک تلاش می‌کند

تکواندو ایران ​برای کسب چهار سهمیه المپیک تلاش می‌کند

​سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: کار سخت و دشواری در سال جدید پیش رو داریم ولی با کار و تلاش در سایه همدلی به هدف خود که کسب چهار سهمیه المپیک است دست خواهیم يافت.

بیژن مقانلو ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: با تغییر سیستم کسب سهمیه المپیک و هدف فدراسیون جهانی برای صعود بهترین ها به المپیک ، شرایطی فراهم شد تا تکواندو ایران بتواند در هر چهار وزن در این رویداد بزرگ نماینده داشته باشد و تدبیر فدراسیون نیز به همین رویه پیش رفت.

وی افزود: در سال 93 از پتانسیل تکواندو ایران به خوبی بهره بردیم و پاسخ اعتماد مسئولین فدراسیون را داده و موفق شدیم روند خوبی در تکواندو جهان را آغاز کنیم. در هر میدانی برای کسب بهترین نتیجه به میدان رفته و هدفمان سربلندی ایران اسلامی بود که فکر می کنم با توجه به نتایجی که کسب شد به این هدف رسیدیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص سال 94 هم گفت: امسال را باید سال المپیک بنامیم. چرا که باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش خود را دو چندان کرده و با جدیت بیشتر تلاش کنیم. سال 2015 اهمیت بالایی دارد و امیدوارم از حمایت خوبی بهرمند شویم تا هر چهار سهمیه بخش مردان را بدست آوریم.

مغانلو ادامه داد: علاوه بر مسابقات جهانی ، رقابتهای جایزه بزرگ و تورنمنت های مختلفی را پیش رو داریم که برنامه ریزی ما به نحوی است که بتوانیم قبل از آغاز مرحله نهای مسابقات جایزه بزرگ در مکزیک سهمیه های خود را قطعی کرده و در مسابقات مکزیک به صورت تشریفاتی شرکت کنیم.

وی ادامه داد: قرار بود قبل از مسابقات جهانی به بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کنیم که با تعویق این مسابقات تمرینات در داخل کشور دنبال خواهد شد. پس از آن نیز تا قطعی کردن سهمیه های خود 14 مرحله اردو خواهیم داشت. ضمن اینکه ما در مسابقات مختلف علاوه بر کسب مدال و رسیدن به امتیازات لازم به دنبال این هستیم تا رقبای خود را از گردونه رقابت خارج کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد مسابقات جهانی و برگزاری رقابتهای انتخابی در دو وزن چهارم و پنجم گفت: بنا داشتیم در مسابقات هلند تکلیف این دو وزن را مشخص کنیم که موفق به این کار نشدیم. تمرینات تیم ملی آغاز شده و با جمع بندی عملکرد تکواندوکاران در طول چند ماه اخیر با کادر فنی بهترین تصمیم را در این مورد خواهیم گرفت که احتمال برگزاری مسابقات انتخابی نیز در آن وجود دارد.

مغانلو در پایان به مصدومیت اسبقی اشاره کرد و گفت: بهنام دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و تمرینات خود را آغاز کرده است. طی چند روز آینده در خصوص وضعیت دو وزن باقی مانده برای حضور در مسابقات جهانی تصمیم گیری خواهیم کرد. 

کد N774876

وبگردی