آفتاب

منابع اروپایی از شرکت جنگنده‌های اسرائیلی در حمله به صنعاء و عدن خبر دادند

منابع اروپایی از شرکت جنگنده‌های اسرائیلی در حمله به صنعاء و عدن خبر دادند

منابع دیپلماتیک در بروکسل پایتخت بلژیک پنجشنبه از شرکت جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله بامداد امروز به شهرهای صعده و صنعاء در یمن خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دیپلماتهای اروپایی از مشارکت جنگنده های اسرائیلی در این حمله ابراز نگرانی کرده اند زیرا در صورت اطلاع عمومی باعث خشم ملتهای عرب و مسلمان از رژیم صهیونیستی و حمایت آنان از جنبش انصار الله یمن خواهد شد.
پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق با اعلام این خبر افزود : رادیو اروپایی « اوستن » که از نروژ پخش شود دقایقی پیش به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل اعلام کرد تعدادی کشورهای اروپایی از گزارشهای اطلاعاتی که از مشارکت جنگنده‌های اسرائیلی در حمله به صنعاء پایتخت یمن و مقرهای مهم حوثی‌ها در صعده واقع در شمال این کشور حکایت دارد به شدت نگران شده‌اند.
رادیو اوستن اعلام کرد :« گزارشهای مهمی بامداد پنجشنبه به دست برخی دیپلماتهای اروپایی رسیده و خبرهایی از افسران اسرائیلی درز یافته است که نشان می‌دهد اسرائیل در عملیات نظامی علیه حوثی‌ها شرکت کرده است و کشتی های جنگی اسرائیلی در سواحل یمن نزدیک باب المندب نیز به حرکت در آمده اند.»
بر اساس این گزارش :« خبرهای درز یافته از شماری از افسران بازنشسته از مشخص کردن نوع مشارکت اسرائیل در حمله بامداد امروز به برخی اهداف در یمن خودداری کرده است . مشخص نیست آیا این کمک با دادن اطلاعات از تصاویر ماهواره های اسرائیلی از مواضع حوثی‌ها بوده یا با مشارکت جنگنده های اسرائیلی بوده است.»

در ادامه این گزارش آمده است :« نگرانی دیپلماتهای اروپایی در بروکسل آن است که این اطلاعات احتمال می‌دهد چند فروند جنگنده اسرائیلی به مواضع حوثی‌ها حمله کرده اند. علت نگرانی اروپایی‌ها نیز آن است که تأیید این خبر باعث خشم گسترده جهان عرب و اسلام خواهد شد و چه بسا موجبات حمایت مردمی اعراب و مسلمانان جهان اسلام را از حوثی‌ها فراهم می کند.»
رادیو اوستن در گزارش خود تأکیدکرده است تماسها بین عربستان و اسرائیل طی دو سال گذشته به درجه بالایی از هماهنگی به ویژه در ارتباط با رویارویی با ایران و حزب الله رسیده است.
گفتنی است عربستان با بیش از 100 فروند جنگنده و با مشارکت 10 کشور و مشارکت لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا به یمن حمله کرده است.

49261

کد N774521

وبگردی