آفتاب

تاکید فرستاده آمریکا به گروه‌های مختلف سیاسی در سودان جنوبی

تاکید فرستاده آمریکا به گروه‌های مختلف سیاسی در سودان جنوبی

پس از آنکه قانونگذاران سودان جنوبی به تمدید مهلت ریاست جمهوری سالوا کر برای سه سال دیگر رای دادند، فرستاده آمریکا به سودان جنوبی به گروه‌های مختلف در این کشور آفریقایی تاکید کرد تا مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد بوس، فرستاده آمریکا به سودان جنوبی در یک کنفرانس خبری در جوبا، پایتخت این کشور آفریقایی گفت: مسیر دستیابی به صلح تنها از طریق مذاکره میان طرف‌های مختلف در این کشور آفریقایی هموار می‌شود.

وی ادامه داد: باید سازش میان گروه‌های مختلف سیاسی در سودان جنوبی برقرار شود تا صلح به دست آید. ما هر کاری را که از دستمان بربیاید برای یافتن راهی به منظور خروج از این بحران انجام می‌دهیم. در حال حاضر بهترین راه برای تمدید مشروعیت قانون اساسی در سودان جنوبی ایجاد یک دولت گذار و متحد ملی است.

سودان جنوبی از دسامبر 2013 و زمانی که نیروهای دولتی تلاش کردند تا مخالفان تحت رهبری ریک مچار، معاون سابق سالواکر را از پای درآورند، در بحران به سر می‌برند و به همین دلیل جامعه بین‌الملل به عنوان دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در یک کشور آفریقایی است اما طرفین درگیر تاکنون موفق نشده‌اند در این باره به توافقی دست یابند.

فرستاده آمریکا در سودان جنوبی نیز با اعلام اینکه تحریم‌های سازمان ملل بیش از آنکه بر رهبران طرفین درگیر در این کشور آفریقایی تاثیر بگذارد بر مردم عادی سودان جنوبی اثر مخرب برجای می‌گذارد، گفت: من تاکید دارم که این تحریم‌ها بیشتر بر اشخاص عادی سودان جنوبی اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N774492

وبگردی