آفتاب

ارسال تسلیحات کشنده به کی‌یف به فروپاشی اوکراین منجر می‌شود

ارسال تسلیحات کشنده به کی‌یف به فروپاشی اوکراین منجر می‌شود

یک کارشناس مسائل دفاعی و نظامی از یک موسسه در فرانسه ارسال تسلیحات کشنده به کی‌یف از جانب غرب را خطرناک دانسته و اعلام کرد: این روند به فروپاشی اوکراین منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ میگول، یک کارشناس دفاعی و نظامی از موسسه فرانسوی برای امور استراتژیک و بین‌الملل به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تراژدی زمانی آغاز می‌شود که لندن و واشنگتن درباره ارسال تسلیحات به یک کشور جنگ زده به مباحثه می‌پردازند؛ جایی که مقام‌های مشروع تقریباً آماده کشتن یکدیگر هستند. اگر آمریکا و لندن به دنبال تسریع‌ بخشیدن در روند فروپاشی کامل اوکراین هستند ارسال تسلیحات کشنده به دولت کی‌یف بهترین گزینه است البته این یک سناریوی فاجعه‌آمیز است که همه تلاش می‌کنند از آن جلوگیری به عمل آورند.

این کارشناس ادامه داد: ما به دنبال پایان بخشیدن به دیوانگی در اوکراین هستیم و نباید اجازه دهیم که تسلیحات کشنده به این کشور وارد شود.

پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد و به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید دارد که تسلیحات کشنده دفاعی به کی‌یف ارسال کند.

در حال حاضر اتحادیه اروپا و ایالات متحده تنها متعهد شده‌اند تا کمک‌های نظامی غیرکشنده و آموزش‌های دفاعی به اوکراین بدهند.

اوایل ماه جاری میلادی نیز فرانک والتر اشتاینن مایر، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود تامین کمک‌های کشنده به کی‌یف تنها باعث افزایش خشونت در این کشور و افزایش تعداد قربانیان می‌شود. علاوه بر این مسکو مکررا تاکید دارد که تامین تسلیحات برای اوکراین تنها باعث شدت یافتن بحران این کشور می‌شود و برخلاف ادعای واشنگتن در پایبندی به تعهدش به منظور یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای درگیری اوکراین است. تعدادی از کشورهای اروپایی نیز در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که کمک‌های کشنده به اوکراین ارسال نخواهند کرد.

انتهای پیام

کد N774491

وبگردی