آفتاب

"دیوار سکوت" پنتاگون راه‌حل بحران اوکراین نیست

"دیوار سکوت" پنتاگون راه‌حل بحران اوکراین نیست

یکی از مقام‌های ارشد سفارت روسیه در آمریکا گفت: ایالات متحده باید کانال‌های ارتباطی خود را در زمینه اطلاعات و ارتش با روسیه باز کند و با سکوتی که هم‌اکنون اختیار کرده نمی‌تواند بحران اوکراین را حل و فصل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولگ استپانوف، معاون رییس هیات روسیه در سفارت این کشور در آمریکا در مصاحبه خود با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: زمانی که شما در بحران به سر می‌برید بهترین راه‌حل مذاکره است. نمی‌توانید دیواری از سکوت گرد خود بسازید و بر این باور باشید که مشکلات خودشان حل می‌شود. برای حل مشکلات باید مذاکره صورت گیرد اما متاسفانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تمامی ارتباطات خود را با وزارت دفاع روسیه قطع کرده است.

اظهارنظر این مقام مسوول سفارت روسیه در آمریکا پس از سخنرانی وی در کالج مطالعات پیشرفته بین‌الملل در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا صورت گرفت و در جریان آن سخنرانی، وی روابط میان مسکو و آمریکا را در پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد اعلام کرد و گفت: علت این سردی روابط عدم وجود مکانیزم‌هایی برای برقراری روابط مناسب محسوب می‌شود.

این مقام مسوول سفارت روسیه در واشنگتن گفت: حتی در دوران جنگ سرد نیز ایالات متحده و شوروی با وجود بحران‌های موجود روابط نظامی داشته‌اند. اما در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما تمامی ارتباطات میان مسکو و واشنگتن از میان رفته است. بحران کنونی در اوکراین به واسطه فقدان ارتباط و عدم تفاهم به وجود آمده است و آمریکا نتوانسته که تاکنون کودتای غیردموکراتیک و مغایر با قانون اساسی در اوکراین را محکوم کند که علت آن ناکامی در برقراری دیپلماسی با شرق اوکراین محسوب می‌شود؛ همان منطقه‌ای که تحت کنترل نیروهای حامی استقلال است.

وی ادامه داد: علت اصلی بحران اوکراین همان‌طور که ما شاهدش هستیم در ناتوانی کی‌یف و واشنگتن در برقراری مذاکره صلح‌آمیز با مردم خودش است.

روز چهارشنبه معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد: کی‌یف تمایلی برای برقراری مذاکرات مستقیم با نیروهای حامی استقلال در شرق اوکراین ندارد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین و شدت یافتن آن در آوریل 2014 تاکنون بیش از شش هزار تن جان خود را از دست داده‌اند و با وجود برگزاری مذاکرات میان طرفین درگیر در اوکراین و توافق آتش‌بس مینسک، این درگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N774479

وبگردی