آفتاب

مسکو: استراتژی امنیتی آمریکا ضدروسیه است

مسکو: استراتژی امنیتی آمریکا ضدروسیه است

شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پس از تحلیل جامع استراتژی امنیت ملی 2015 ایالات متحده، کارشناسان دولت مسکو بر این عقیده‌اند که سند مذکور کاملا ضدروسی است و تصویری منفی از روسیه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا بی‌ثبات کردن و منزوی کردن روسیه است و بر مبنای یکجانبه‌گرایی و موارد استثنایی تدوین شده که تنها منافع جهانی آمریکا را به حساب می‌آورد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: برخلاف استراتژی 2010، این استراتژی جدید بر سیاست بازدارندگی آمریکا علیه تهاجم روسیه به ویژه مداخله مسکو در اوضاع اوکراین تاکید دارد.

واشنگتن در کنار سایر متحدانش به دنبال منزوی کردن روسیه در صحنه جهانی و کم کردن تاثیر مسکو در جمهوری‌های استقرار یافته شوروی است.

در بیانیه شورای امنیت روسیه آورده شده است این احتمال وجود دارد که آمریکا برای مقابله با روسیه از روش‌هایی بسیار گسترده برای حذف رژیم سیاسی ناخواسته استفاده کند به طوری که یک ماه قبل دولت واشنگتن دومین و نهایی‌ترین استراتژی امنیت ملی خود را نمایان کرد و متعهد شد تا حضوری پویا و پررنگ در شرق و مرکز اروپا داشته باشد و بازدارندگی تهاجمات آتی روسیه بپردازد.

در همین حال واشنگتن قول داده میزبان همکاری بیشتر با روسیه در زمینه‌های مشترک باشد و به مسکو اعلام کرده تا راه همکاری صلح‌آمیز را که احترام به تحولات دموکراتیک و استقلال کشورهای همسایه‌اش است، انتخاب کند.

با این حال بسیاری از مقام‌های ارشد روسیه روز چهارشنبه به انتقاد از آمریکا و استراتژی امنیت ملی جدیدش پرداخته و سخنگوی امور خارجه روسیه به آمریکا و کشورهای عضو ناتو تاکید کرد تا اقدامات مخرب و یکجانبه‌اشان را در زمینه دفاع موشکی کنار بگذارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد: روسیه مخالف افزایش تنش‌ها یا بازگشت به بن‌بست جنگ سرد است.

درهمین حال والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه نسبت به خطر احتمالی تامین تسلیحات به اوکراین توسط آمریکا هشدار داد و گفت: مسکو خواستار تحقق توافقات مینسک توسط طرفین درگیر در اوکراین است.

انتهای پیام

کد N774441

وبگردی