آفتاب
/دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی/

شیخ الاسلام: با توجه به توطئه‌های استکبار، همدلی و همزبانی امسال بیشتر ضرورت دارد

شیخ الاسلام: با توجه به توطئه‌های استکبار، همدلی و همزبانی امسال بیشتر ضرورت دارد

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس گفت که با توجه به توطئه‌های استکبار علیه ما و با توجه به موقعیتی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه پیدا کرده، همدلی و همزبانی از ضرورت بیشتری برخوردار است.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی"، آن را نوعی آینده‌نگری معظم له توصیف کرد و افزود: صحت نامگذاری‌هایی که تاکنون از سوی مقام معظم رهبری انجام شده، ثابت شده است.

وی گفت: تاکنون با توجه به چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده، ثابت شده که این نامگذاری‌های انجام شده، درست بوده است. به نظر می‌رسد با توجه به توطئه‌های استکبار علیه ما و با توجه به موقعیتی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه پیدا کرده، همدلی و همزبانی از ضرورت بیشتری برخوردار است چرا که واضح است مذاکراتی که در جریان است مذاکره ما به عنوان نماینده کل مستضعفین با استکبار جهانی به نمایندگی آمریکا است.

وی ادامه داد: در پای میز مذاکره، جنگی که وجود دارد، نیاز به یک پیشتوانه جدی از سوی کل ملت‌ها و همه پابرهنه‌های دنیا دارد. پابرهنه‌های دنیا با ما هستند برای اینکه جناح مقابل ما آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و تروریست‌های هم‌پیمان‌شان هستند. پیروزی‌ها و شکست‌های ما اکنون از اهمیت بسیاری برخوردار است. این شکست‌ها و پیروزی‌ها راهبردی هستند چرا که الان دیگر تنها ما و برنامه هسته‌ای ما مطرح نیست.

شیخ الاسلام افزود: هزینه برد و باخت‌ها بسیار زیاد شده و ما نیازمند ایستادگی و پایداری هستیم که هم دولت و هم ملت، همزمان با درک این مطلب در صحنه حضور داشته و پشتیبان مبارزه مستضعفین علیه مستکبرین باشند.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایشان در فرمایشات خود به بحث مسائل اقتصادی علی الخصوص تولید نیز تاکید داشتند. ما در جنبه‌های مختلفی هم‌چون سیاسی و فرهنگی توانایی‌های خود را به اثبات رساندیم و توانستیم فرهنگ شایسته‌ای را ارائه کنیم اما به لحاظ اقتصادی هنوز نظریه مشخصی که قابل اجرا و در تجربه، درستی آن ثابت شده باشد، نداریم و نتوانستیم تا موفقیت‌های‌مان را در این صحنه به یک جریان اقتصادی تبدیل کنیم. موفقیت‌های زیادی داشتیم اما باید در یک جریان توفیقات جدی را به دست آوریم. پشتیبانی در صحنه اقتصادی یکی از مهمترین نکات است.

وی در ادامه، نقش رسانه‌ها و مسوولان را در تحقق این شعار ضروری خواند و افزود: رسانه‌ها و مسئولان نقش مهمی در تحقق شعارها دارند، تحقق برخی مسائل هم‌چون مسایل اقتصادی زمانبر است و نیازمند فعالیت بیشتری است. اما در شعار امسال هر فرد باید خودش به آن توجه داشته و آن را سرمشق قرار دهد.

انتهای پیام

کد N774385

وبگردی