آفتاب

احتمال عدم حضور رئیس‌جمهور اکوادور در نشست آوریل قاره آمریکا

احتمال عدم حضور رئیس‌جمهور اکوادور در نشست آوریل قاره آمریکا

وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد: رئیس‌جمهوری این کشور احتمالاً نشست ماه آتی میلادی قاره آمریکا را به خاطر فقدان احترام ایالات متحده به آمریکای لاتین بایکوت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور گفت: در حال حاضر رفائل کوره‌آ، رئیس‌جمهوری اکوادور در این نشست که قرار است 10 و 11 آوریل 2015 برگزار شود، شرکت می‌کند.

ایالات متحده به شدت امیدوار است که بتواند از این نشست به عنوان فرصتی برای "ریست" روابط ضعیف با کشورهای آمریکای لاتین استفاده کند. هدف اصلی برگزاری این نشست برجسته‌سازی اقدامات جدید آمریکا در قبال کوبا پس از بیش از 50 سال عدم رابطه است اما کوبا که متحد اصلی دولت چپ‌گرای اکوادور محسوب می‌شود و همچنین از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز حمایت می‌کند، احتمالاً این نشست را بایکوت می‌کند.

وزیر امور خارجه اکوادور ادامه داد: به دلیل فقدان احترام آمریکا به منطقه آمریکای لاتین این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهوری اکوادور در نشست قاره آمریکا شرکت نکند.

وی همچنین بودجه دولت آمریکا را در اختصاص 1.9 میلیارد دلار کمک مالی به آمریکای لاتین برای 2016 مورد انتقاد قرار داد؛ مقداری از این بودجه برای برنامه‌هایی نظیر آزادی مطبوعات در کوبا، ونزوئلا، اکوادور و نیکاراگوئه اختصاص می‌یابد.

این دیپلمات ارتش دولت کیتو گفت: احترام گذاشتن به حقوق بشر چیزی نیست که بتوان با این پیشنهادهای مضحک به آن رسید و اگر کشوری در جهان است که نیازمند احترام گذاشتن به حقوق بشر باشد، آن کشور آمریکاست و اگر آمریکا می‌خواهد تا به صورت دوستانه نشست قاره آمریکا را برگزار کند باید از چنین پیشنهادهای مضحکی دست بردارد.

انتهای پیام

کد N774345

وبگردی