آفتاب

آغاز عملیات نظامی با راهبری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در یمن

آغاز عملیات نظامی با راهبری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در یمن

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در راستای حمایت از دولت مستعفی در یمن و مقابله با جنبش مردمی انصارالله، حملات هوایی خود در یمن را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن صبح امروز (پنجشنبه) از آغاز عملیات نظامی علیه انصارالله خبر داد که این عملیات شامل حملات هوایی از سوی 10 کشور عربی حوزه خلیج فارس و همچنین دیگر کشورهای عربی می‌شود.

منابع خبری گزارش دادند که عربستان هدایت این حملات هوایی را در کنار امارات، بحرین، کویت و قطر بر عهده دارد که هدف از آن حمایت از دولت مستعفی در یمن است.

در یکی از این حملات پایگاه نظامی الدیلمی که تحت کنترل انصارالله است و همچنین فرودگاه صنعا هدف قرار گرفت و جنگنده‌ها بر فراز آسمان عدن و لحج به پرواز درآمده‌اند.

ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن اعلام کرد که در این حملات نیروی هوایی انصارالله و توانایی آنها برای شلیک موشک‌ها هدف قرار می‌گیرد.

در همین حال، کاخ سفید از موافقت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ارائه حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از عملیات نظامی در یمن خبر داد.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کردند که به درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن برای حملات در این کشور پاسخ مثبت داده‌اند.

در همین حال محمد مارم، مدیر دفتر منصور هادی اعلام کرد که وی همچنان در پایگاه خود در عدن حضور دارد و او از کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، اردن، سودان و تمامی کشورهای منطقه قدردان است.

انتهای پیام

کد N774321

وبگردی