آفتاب

سخنگوی وزارت کشور:عوامل، آمران و مباشران حادثه شیراز تحت تعقیب قضایی هستند

سخنگوی وزارت کشور:عوامل، آمران و مباشران حادثه شیراز تحت تعقیب قضایی هستند

سخنگوی وزارت کشور گفت: عاملان، آمران و مباشران حادثه شیراز توسط دستگاه قضا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: عاملان، آمران و مباشران حادثه شیراز توسط دستگاه قضا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

حسینعلی امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌با اشاره به حادثه شیراز و حمله عده‌ای به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رفتار به هیچ وجه شایسته مردم ایران نیست، اظهار کرد: اتفاق اخیر عمل بسیار مذموم و زشتی است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه این اقدام هم خلاف شرع بوده و هم خلاف قانون افزود: ما نمی توانیم حتی با عناوین ارزشی، کارهای غیرقانونی و خلاف شرع انجام دهیم.

سخنگوی وزارت کشور در مورد اعزام هیأت از سوی وزارت کشور به شیراز گفت: بر حسب دستور رئیس جمهور، وزیر کشور هیئتی به ریاست معاون امنیتی وزارت کشور تعیین کردند. این هیأت به شیراز رفتند و در آنجا موضوع را پیگیری کردند و با حضور اعضای شورای تامین استان فارس برخی ابهاماتی که در این زمینه وجود داشت را برطرف کردند.

امیری اضافه کرد: با حضور هیأت اعزامی از وزارت کشور فیلمی که از اتفاقات مربوط به حادثه در اختیار وزارت کشور بود بررسی شد و نهایتا تصمیم گرفته شد که افرادی که در فیلم شناسایی شدند به همراه عوامل، آمران و مباشران این اقدام توسط دستگاه قضاییه تحت تعقیب قرار بگیرند.

قائم مقام وزیر کشور همچنین در مورد ارزیابی از عملکرد مدیران استانی در مورد این اتفاق خاطر نشان کرد: تا الان تصمیمات گرفته شده مربوط به عوامل حادثه است و هنوز گزارش هیأت اعزامی به شیراز نهایی نشده است و ما منتظریم که این گزارش نهایی شود سپس در مورد عملکرد مدیران استانی ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه در اتفاقاتی که در شیراز افتاده قطعا قصور و تقصیر از سوی برخی سرداده است،ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین رفتارهایی در هیچ جای کشور نباشیم.

امیری در پایان با تاکید بر قاطعیت وزارت کشور دربرخورد با عوامل حادثه شیراز خاطر نشان کرد: وزیر کشور مصمم است که با عوامل مربوطه برخورد کند. ان‌شاء‌الله پس از روشن‌تر شدن موضوع هم برخوردهای لازم از سوی وزارت کشور انجام و هم اطلاع‌رسانی شفاف‌تری در این زمینه صورت می گیرد.

انتهای پیام

کد N774185

وبگردی