آفتاب

آغاز پروازهای تجسسی آمریکا بر فراز تکریت عراق

آغاز پروازهای تجسسی آمریکا بر فراز تکریت عراق

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا پروازهای تجسسی و شناسایی خود بر فراز شهر تکریت عراق را آغاز کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از این، آمریکا دخالتی در بزرگ‌ترین عملیات تهاجمی دولت عراق برای بازپس گرفتن شهر تکریت از نیروهای گروه تروریستی داعش نداشت.

عملیات برای بازپس‌گیری کنترل شهر از نیروهای داعش با کمک نیروها و یا کمیته‌های مردمی انجام می‌شود، اما در چند روز گذشته این عملیات پیشرفت چندانی نداشته است و هنوز چند صد شبه‌نظامی داعش در مرکز شهر تکریت حضور دارند.

دولت عراق از آمریکا خواسته است تا پروازهای شناسایی انجام دهد اما تاکنون از آمریکا نخواسته که علیه مواضع داعش در تکریت دست به حملات هوایی بزند. نیروها و کمیته‌های مردمی نیز با دخالت آمریکا مخالفند.

عملیات بازپس‌گیری شهر تکریت که در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، اوائل ماه جاری میلادی با حضور بیش از ۲۰ هزار سرباز، پلیس و نیروی مردمی آغاز شد و این نیروها از همه طرف به مواضع داعش حمله کردند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نیروهای عراقی بدون حمایت هوایی نیروهای ائتلاف توانستند سریعا پیشروی کنند و روستاها و شهرک‌های حومه تکریت را از دست داعش خارج کردند. اما پیشروی این نیروها در دو هفته گذشته تقریبا متوقف شده است و نیروهای ارتش عراق و کمیته‌های مردمی با تلفات سنگینی رو‌به‌رو شده‌اند.

چند صد نیروی داعش که در مرکز شهر مستقر شده‌اند، ساختمان‌ها و خیابان‌های منتهی به شهر را بمب‌گذاری کرده و از این طریق در پیشروی نیروهای دولتی، اختلال ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N774124

وبگردی