آفتاب

چین لیست "پناهندگان اقتصادی" را به آمریکا تحویل داد

چین لیست "پناهندگان اقتصادی" را به آمریکا تحویل داد

دولت چین لیستی از افراد تحت پیگرد خود را به دولت آمریکا تقدیم کرده که شامل نام مظنونان پرونده‌های فسادی می‌شود که به آمریکا گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دولتی چاینا دیلی گزارش داد: مقام‌های چین بر این باورند که بیش از 150 پناهنده اقتصادی که از مقام‌های فاسد دولت بودند، هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برند.

رئیس اداره ضد فساد در دادستانی کل چین اعلام کرد که لیستی از افراد و مقام‌های فاسد چینی که گمان می‌رود تعدادی زیادی از آنها در آمریکا باشند به مقام‌های واشنگتن تحویل شده است.

به گفته این مقام، بیشتر مقام‌های فاسد مظنون در خارج یا برای دولت و یا برای شرکت‌های تحت حمایت دولت کار می‌کنند و رشوه دریافت کرده و با پول‌های دولتی اختلاس می‌کنند.

قرار است مقام‌های ارشد آمریکایی ماه اوت با همتایان چینی خود دیدار کرده و درباره احتمال اخراج مقام‌های چینی که با میلیاردها دلار از پول‌های سرقتی دولت پکن به آمریکا فرار کرده‌اند، گفت‌وگو کنند.

رئیس اداره ضد فساد در دادستانی کل چین تاکید کرد که روندهای حقوقی برای ضبط دارایی‌های مذکور در خارج آغاز شده است. وی افزود: به محض اینکه مدارک موثقی به دست ما برسد، ما روند اولیه توقیف دارایی‌ها را براساس قانون آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N774091

وبگردی