آفتاب
در دیدار با سفیر کشورمان در امان مطرح شد

حمایت رییس جمعیت جهانی اعتدال از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران

حمایت رییس جمعیت جهانی اعتدال از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران

سفیر کشورمان در اردن با صادق المهدی، نخست وزیر سابق جمهوری سودان و رییس جمعیت جهانی اعتدال در امان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجتبی فردوسی پور در این دیدار ضمن تشریح دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی ایران در راستای ترویج تسامح و تساهل اسلامی و مبارزه با افراط ‌گرایی و خشونت‌طلبی، بر نقش موثر و سازنده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و برگزاری بیست و هشت نشست هم‌افزا با محوریت وحدت جهان اسلام در ایران تاکید کرد.

سفیر کشورمان در اردن در ادامه این دیدار با اشاره به دستاوردهای شگرف کشورمان در عرصه‌های مختلف علوم و تکنولوژی و توجه به تربیت نسل‌های با فرهنگ و آگاه در آینده، بر ضرورت همگرایی کشورهای منطقه با هدف مبارزه با روند افراط گرایی، خشونت‌طلبی و تروریسم به ویژه خشکاندن منابع فکری تکفیری‌گرایی تاکید کرد.

صادق المهدی نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های جمعیت جهانی اعتدال در مسیر وحدت رویه اسلامی بر ضرورت پرهیز نخبگان و علمای اسلامی نسبت به ترویج رویه‌های افراط و تفریط در تبلیغ مبانی و اعتقادات اسلامی بر لزوم تشکیل کنکره جهانی علمای اسلامی با هدف تقریب و تبلیغ میانه‌روی در اسلام تاکید کرد.

وی همچنین با موثر و سازنده خواندن اقدامات هم‌افزا در جهت مبارزه با افراط‌گرایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای لزوم اقدام عملی و نتیجه بخش را از سوی اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام خواستار شد.

المهدی در ادامه بحران‌های منطقه‌ای به ویژه پدیده شوم جنگ‌های داخلی، فرقه‌ای و طائفه‌ای در سطح منطقه را توطئه استکبار جهانی خواند و بر لزوم وحدت رویه جهان اسلام در مبارزه با آن تاکید کرد.

رییس جمعیت جهانی اعتدال در ادامه اظهارات خود از مواضع کشورمان در پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کرد.

طرفین همچنین در این دیدار ضرورت تشکیل هیات علمای جهان اسلام مرکب از فرق اسلامی را با هدف تبیین راهکارهایی برای خشکاندن منابع فکری تکفیری گرایی، غلو و تشویه و تحریف حقایق اسلامی مورد تایید قرارداده و بر لزوم دفاع از قضیه اول جهان اسلام و مظلومان فلسطین به عنوان آرمان وحدت بخش امت اسلامی با تمسک به محور مقاومت اسلامی تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N774073

وبگردی