آفتاب

تسریع روند مذاکرات اتحادیه اروپا و کوبا؛ احتمال توافق تا پایان 2015

تسریع روند مذاکرات اتحادیه اروپا و کوبا؛ احتمال توافق تا پایان 2015

اتحادیه اروپا و کوبا توافق کردند تا سرعت مذاکرات برای ارتقای مناسبات دوجانبه را افزایش داده و بر روی اصول توافقی دوجانبه تا پایان 2015 توافق کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا و کوبا مذاکرات خود را در آوریل سال گذشته با هدف بازنویسی توافقات سیاسی دوجانبه آغاز کردند و این بخشی از تعمیق روابط از زمانی بود که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های دیپلماتیکی را در سال 2008 علیه هاوانا اعمال کردند.

با این حال دو طرف طی 11 ماه گذشته تنها سه نشست داشته‌اند و همین امر موجب شد تا فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا و سایر مقام‌های ارشد این کشور در جمع خبرنگاران پیشنهاد تسریع مذاکرات را اعلام کند؛ تصمیمی که مورد توافق کوبا نیز قرار دارد.

موگرینی با بیان اینکه روند پیشرفت مذاکرات بسیار کند است، ابراز امیدواری کرد که در جریان نشست‌های آتی دستاوردهای سیاسی بیشتری حاصل شود. وی گفت: ما امروز توافق کردیم تا ریتم مذاکرات را افزایش دهیم و امید داریم تا پایان سال جاری میلادی چهارچوب مذاکرات و توافقات مشخص شود.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا قرار است در 22 آوریل با فدریکا موگرینی در بروکسل دیدار کند. همانند سفر موگرینی به هاوانا، نشست وزیر خارجه کوبا نیز خارج از چهارچوب مذاکرات رسمی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N774060

وبگردی